Now showing items 41-52 of 52

    • Aktif yurttaşlık öz-yeterlik ölçeği: Bir geçerlik ve güvenirlik çalışması 

      Yazıcı, Sedat; Arslan, Hakan; Dil, Kemal; Çetin, Ensar (2017)
      Bu çalışmanın amacı aktif yurttaşlık öz yeterliği ile ilgili bir ölçme aracı geliştirmektir. Öz-yeterlik kişinin bir işi başarmada kendi kendisine yönelik algı inancını yansıttığı için olası davranışlar üzerine nedensel ...
    • A study on the development of active citizen questionnaire 

      Dil, Kemal; Çetin, Ensar; Arslan, Hakan; Yazıcı, Sedat (2017)
      Active citizenship has become a widely used and accepted concept in both academic studies and projects conducted within the context of European Union citizenship efficiencies. However, research on measuring active ...
    • Development and validation of a citizenship attributional style questionnaire 

      Güven, Sevim; Yazıcı, Sedat (Elsevier, 2017-12)
      Attribution theory remains popular in the social sciences and often informs education studies. However, attributional style questionnaires tend to reflect the context-dependent character of the theory and existing measures ...
    • Üniversite öğrencilerinin Türkiye’de yaşanan askeri darbelere ilişkin algıları üzerine bir inceleme 

      Yazıcı, Sedat; Yıldırım, Sevda Gülşah; Yürüdür, Eren (2014)
      Askeri darbeler, Türk demokrasisinin önemli bir sorunu olmasına karşın bu konuda farklı kesimlerin algı ve görüşlerini araştıran uygulamalı çalışmaların sayısı yok denecek kadar azdır. Bu çalışmanın amacı, üniversite ...
    • Epiktetusçu eğitimde erdemli insan 

      Yazıcı, Aslı (Türk Felsefe Derneği, 2001-02)
    • Kütüphanecilik etiği üzerine nitel bir çalışma 

      Zan, Burcu Umut; Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat (2016)
      Kütüphanecilik etiği akademik etiğin çoğu alanıyla doğrudan ilişkili olması açısından son derece önemli bir konudur. Ne var ki, kütüphanecilik alanındaki etik kaygıların ortaya çıkışının yaklaşık bir asırlık geçmişi ...
    • Çağdaş felsefenin klasikleri: felsefe öğretim üyelerinin tercihleri üzerine nicel bir araştırma 

      Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat (Turkish Studies, 2016)
      Bu araştırmanın ana problem cümlesi “Felsefe öğretim üyelerinin değerlendirmesine göre, çağdaş Batı felsefesinin temel klasikleri nelerdir?” sorusudur. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın ...
    • Thomas Aquinas’ın duygu felsefesi 

      Yazıcı, Aslı (2016-12-27)
      Çoğu çağdaş duygu felsefecisi Thomas Aquinas’ı görmezden gelir, ya da onu atlayarak kendi felsefi pozisyonlarını göstermek veya dayanak aramak için doğrudan Aristoteles’i referans gösterirler. Oysa, Aquinas’ın erdem ve ...
    • Etik durum ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlik çalışması 

      Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat (Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2010)
      İdealizm ve görecilik olmak üzere iki alt boyuttan oluşan Forsyth’nin (1980) Etik Durum Ölçeği, (EDÖ) işletmeden eğitim alanına tüm dünyada farklı ülke ve kültürlerde yapılan araştırmalarda yaygın olarak kullanılmaktadır. ...
    • Faculty and student perceptions on college cheating: evidence from Turkey 

      Yazıcı, Sedat; Yazıcı, Aslı; Erdem, Meziyet Sema (Routledge, 2011-05)
      Investigation of academic dishonesty has increased markedly in the past two decades; however, the body of research offers inconclusive evidence for many variables. This study examines faculty and student perceptions of ...
    • Students' choice of college major and their perceived fairness of the procedure: evidence from Turkey 

      Yazıcı, Aslı; Yazıcı, Sedat (Educational Research and Evaluation, 2010-08)
      This study investigated the relative influence of factors and persons in college major choice and procedural justice perceptions of 449 undergraduate students enrolled in 1 private and 2 public universities in Turkey. ...
    • Aristotle’s theory of emotions 

      Yazıcı, Aslı (Turkish Studies, 2015)
      This paper reconstruct a general picture of Aristotle’s theory of emotion developed in his major works. Most commentators express hesitation about whether it is possible to reconstruct such a theory of emotion in ...