Yazar "Yılmaz, Muamber" için Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 29, listelenen: 1-20
-
1-5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin içerik açısından değerlendirilmesi
Yılmaz, Muamber; Korkmaz, Canan (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2017)Araştırmanın amacı 1-5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinleri içerik açısından incelemektir. Araştırmada tarama modelin kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Talim Terbiye Kurulu tarafından kabul edilen 1-5. sınıf ... -
An action research aiming to revealthe effects of paired reading on eliminating reading difficulties
Yılmaz, Muamber; Kadan, Ömer Faruk (2019)Bu çalışmada, okuma güçlüğü çeken bir öğrencinin okuma becerisini geliştirmede eşli okuma yönteminin etkisi araştırılmıştır. Eylem araştırması deseni kullanılan bu çalışma, 2016-2017 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde ... -
Impact of visuals on primary school 4th graders’ problem-solving success
Usta, Neslihan; Yılmaz, Muamber; Kartopu, Seçil; Kadan, Ömer Faruk (Universal Journal of Educational Research, 2018-10)Aim of the research was to investigate possible impact of visuals on primary school 4th graders’ problem-solving success.108 fourth graders studying at four primary schools in Bartın city center were assigned as ... -
İlk okuma yazma öğretiminde ses temelli cümle yönteminin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: Hatay ili örneği
Yılmaz, Muamber; Ağırtaş, Mehmet Nuri (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2009)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemine ilişkin görüşleri cinsiyet, mesleki kıdem ve mezun olunan bölüme göre incelenmiştir. Araştırma, Hatay il merkezinde bulunan 32 ilköğretim okulundan küme ... -
İlköğretim 1- 5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin tür ve tema açısından incelenmesi
Yılmaz, Muamber; Korkmaz, Canan (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2016)Araştırmanın amacı 1-5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinleri tür ve tema açısından incelemektir. Araştırma 2012-2013 yılları arasında yapılmış olup betimsel nitelikli bir çalışmadır. Araştırmada nitel araştırma ... -
İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarında cinsiyet, sosyoekonomik durum, anne baba öğrenim düzeyinin etkisi
Yılmaz, Muamber (Çağdaş Eğitim Dergisi, 2011)Bu araştırmada ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarında cinsiyet, sosyoekonomik durum ve anne baba Öğrenim düzeyinin etkisi incelenmiştir. Araştırma Hatay ili Antakya ilçesindeki iki ilköğretim ... -
İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama seviyeleri ile Türkçe, matematik, sosyal bilgiler ve fen ve teknoloji derslerindeki başarıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi
Yılmaz, Muamber (Dumlupınar Üniversitesi, 2011)Bu araştırmada ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamaları ile Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler ve Fen ve Teknoloji dersindeki başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma Hatay ili Antakya ilçesindeki ... -
İlköğretim I. kademe öğrencilerinin kompozisyon yazma becerilerini geliştirmede planlı yazma modelinin önemi
Yılmaz, Muamber (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2012)Yazma, duygu ve düşüncelerimizi semboller vasıtasıyla ifade etmede ve iletişim kurmada kullanılan önemli yollardan birisidir. Yazma süreci okul öncesinde başlamaktadır. Çocuğun evde okula giden kardeşinin yazma çalışmalarına ... -
İlköğretim I. kademede verilen performans görevlerinin öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi
Yılmaz, Muamber; Benli, Nurtaç (Dokuz Eylül Üniversitesi, 2011)Bu araştırmada ilköğretim I. kademede verilen performans görevlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2009-2010 öğretim yılında Hatay il merkezindeki ilköğretim okullarında görev ... -
İlköğretim I. kademede verilen performans görevlerinin veli görüşleri açısından değerlendirilmesi
Yılmaz, Muamber; Benli, Nurtaç (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2011)Bu araştırmada ilköğretim I. kademede verilen performans görevlerine ilişkin veli görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2009-2010 öğretim yılında Hatay il merkezindeki ve merkeze bağlı köylerdeki 37 ilköğretim ... -
İlköğretim ikinci kademedeki (6–7. sınıf) öğretmen ve öğrencilerin bitişik eğik yazıya ilişkin görüşleri
Yılmaz, Muamber; Çakır, Yadigar (Bartın Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı ilköğretim II. kademede ki öğretmen ve öğrencilerin bitişik eğik yazıya ilişkin görüşlerini ve bitişik eğik yazı yazma başarılarını ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini Hatay ili Antakya ... -
Kelime tekrar tekniğinin akıcı okuma becerilerini geliştirmeye etkisi
Yılmaz, Muamber (Gazi Üniversitesi, 2008)Bu çalışmada ilköğretim 8. sınıftan araştırmanın amacına uygun olarak seçilen bir öğrencinin sesli okuma hatalarını düzeltmede, okuduğunu anlama becerilerini geliştirmede ve akıcı okumayı sağlamada kelime tekrar tekniğinin ... -
Lifelong learning tendencies of prospective teachers receiving pedagogical formation education
Yılmaz, Muamber (Universal Journal of Educational Research, 2018-08)Lifelong learning tendencies of prospective teachers attending pedagogical formation certificate program were evaluated in this study. While prospective teachers receiving pedagogical formation ... -
Okumaya hazıroluşluğun ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarına ilişkin tutumlarına etkisi
Yılmaz, Muamber; Darıcan, Ali Murat (Bartın Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, okumaya hazıroluşluğun ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarına ilişkin tutumlarına etkisini incelemek ve bu tutumların bazı değişkenlerden ne ölçüde etkilendiğini belirlemektir. Araştırma ... -
Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (kpss) yönelik algıları
Yılmaz, Muamber; Yaşar, Zehra (Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016)Araştırmanın amacı öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına yönelik algılarını belirlemektir. Araştırma Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Sınıf, Matematik, ve Sosyal Bilgiler Eğitimi anabilim dallarında ... -
Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersleriyle ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi
Yılmaz, Muamber; Özçakmak, Hüseyin (Bartın Üniversitesi, 2015)Araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının staj öğretmenlerine yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırma, Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü’nde 4. sınıfta öğrenim gören 87 sınıf öğretmeni ... -
Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine yönelik algıları
Yılmaz, Muamber; Arslan, Şenol (Bartın Üniversitesi, 2016)Araştırmanın amacı öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine yönelik algılarını tespit etmektir. Araştırma Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Sınıf, Fen Bilgisi, Matematik ve Sosyal Bilgiler Eğitimi ... -
Öğretmen olmanın standartları
Yılmaz, Muamber; Gökkurt Özdemir, Burçin; Aklar, Songül (Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi, 2016)Öğretmenlik mesleği, diğer mesleklerden farklı bir meslektir. Çünkü ürünü insandır. İnsan ise dünyadaki en değerli varlıktır. Bu noktada öğretmenlik mesleğini tercih edecek kişiler için hem lisans programına girişte, hem ... -
Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi
Yılmaz, Muamber (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2016)Yaşam boyu öğrenme, bireyin hayatı boyunca sürekli öğrenme eğilimleri içerisinde olması olarak ifade edilebilir. Öğretmenler, toplum yaşamına yön veren bireyler olarak düşünüldüğünde, öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme ... -
Planlı yazma ve değerlendirme modelinin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin kompozisyon yazma becerilerine etkisi
Yılmaz, Muamber; Aklar, Songül (Bartın Üniversitesi, 2015)Planlı Yazma ve Değerlendirme Modeli “Hazırlık, Taslak Oluşturma, Gözden Geçirme, Düzeltme, Sunum” bölümlerinden oluşan Süreç Temelli Yazma Modellerinden birisidir. Öğrenciler kompozisyon yazma sürecinde belirli sıkıntılar ...