Dil için listeleme
Toplam kayıt 28, listelenen: 1-20
-
2015 ve 2017 sosyal bilgiler öğretim programlarının somut olmayan kültürel miras unsurları açısından değerlendirilmesi
(2018)Somut olmayan kültürel miras, bir topluma kendini diğer toplumlardan ayıran özellikler kazandırmaktadır. Bu nedenle bu kültürün korunması ve geleceğe taşınabilmesi için ulusal veya uluslararası anlaşmalar yapılmaktadır. ... -
Bildirme ekinin dil bilgisi öğretimindeki yeri üzerine
(Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 2011)Bildirme eki –DIr/-DUr, günümüz Türkçesinde sıkça kullanılan bir ektir. Bu ekin başlıca üç işlevi vardır: 1) İsimleri yüklem yapar, 2) Zarf yapar, 3) Çekimli fiillere, kesinlik, ihtimal anlamı katar. Biz bu çalışmamızda ... -
Dinlediğini anlama ve hatrılama düzeyi bilgilendirici metin türlerine göre farklılaşmakta mıdır?
(2016)Bireyin ilk öğrenme alanı olan ve bu yönüyle diğer dil becerilerine temel oluşturan dinleme, “öğretilebilir, geliştirilebilir, ölçülebilir ve değerlendirilebilir” olma özelliklerine karşın ihmal edilen bir beceri olarak ... -
Dinleme eğitimi özyeterliğini geliştirmede mikro öğretimin rolü
(VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2016)Dilin dört temel beceri alanı dinleme, konuşma, okuma ve yazmadır. Dinleme diğer dil becerilerinden önce gelişir, onlara temel oluşturur ve en çok kullanılan dil becerisidir. Dinleme becerisi diğer becerilere göre daha ... -
Eşitlik kavramı bağlamında yeni sosyal bilgiler öğretim programlarının incelenmesi
(Kıbrıs Eğitim Araştırmaları Birliği, 2017)Geçmişten günümüze insanların uğrunda en çok mücadele verdiği kavramlardan biri eşitlik kavramıdır. Sosyolojik anlamda eşitlik, bedensel ve ruhsal farklılıkları ne olursa olsun bireyler arasında sosyal ve siyasal haklar ... -
Etkili konuşma öz yeterlik ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması
(2017)Öğretmenlerin bildiklerini aktarmada, öğrencilerine rehberlik etmede en önemli rolü iletişim oluşturmaktadır. İletişimin temelinde ise etkili ve güzel konuşma vardır. Bu nedenle öğretmen adaylarına güzel, doğru ve etkili ... -
Hoşgörü değerine yönelik etkinliğin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
(Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, 2015-04-18)Bünyesinde sevgi, saygı, güven, anlayış, kabul gibi anlamları taşıyan, demokrasi, barış, uyum, özgürlük gibi olumlu durumların ortaya çıkmasını sağlayan hoşgörü hem kişiler arası ilişkilerin hem yaşanan toplumun hem de ... -
Kırsal alanda yaşayanların somut olmayan kültürel miras aktarımına ilişkin bir inceleme: Bartın örneği
(Uluslararası Bilim Kültür ve Spor Derneği, 2018)Kültürel miras, birey lerin y üzy ıllarca insanlık y ararı için ürettiği ve geliştirdiği madd i ve manevi her türlü olguy u kap sar. Bu y önüy le kültürel miras insan zekâsının b ir göstergesi say ılabilir. Top lumların ... -
Öğretmen adaylarının değer tercihleri
(Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği, 2018)Bu araştırmada öğretmen adaylarının değer tercihlerini belirlemek amaçlanmaktadır. Tarama modelinde yürütülen araştırma Batı Karadeniz’de bir eğitim fakültesinde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini bu fakültede okuyan ... -
Öğretmen adaylarının yazma eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(2018)Bu çalışmada öğretmen adaylarının yazma eğilimlerinin hangi yönde olduğu ve bu eğilimlerin bölüm ve cinsiyet değişkenlerine göre farklılaşma durumu araştırılmıştır. Bunun yanında öğretmen adaylarının anne-baba eğitim ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının özel alan yeterliliklerine yönelik farkındalıkları ve bu yeterliliklerin sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programı ile örtüşme düzeyi
(2015)Bu araştırma ile sosyal bilgiler öğretmen adaylarının özel alan yeterlilikleri ile aldıkları lisans programı arasında bir ilişkinin olup olmadığı belirlenmeye çalışılacaktır. Bu amaçla şu sorulara cevap aranacaktır: a. ... -
Taslak sosyal bilgiler öğretim programına yönelik yapısal bir değerlendirme
(Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği, 2017)Bu çalışmada, 2017 taslak sosyal bilgiler öğretimi programının 2004 ve 2015 sosyal bilgiler öğretim programları ile karşılıklı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel betimsel araştırma yaklaşımına dayalı olarak ... -
Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin kişilik eğitimi açısından değerlendirilmesi
(Pegem Akademi, 2012) -
Türkçe öğretmeni adaylarının bilgi bilim inançları üzerine bir araştırma
(2017)İnsanların bilimsel bilginin doğasına, yapısına, bu bilginin nasıl oluşturulduğuna veya geliştirildiğine dair inanışları bilgi bilim inançlarını oluşturmaktadır. Bireysel ve toplumsal kaynaklı olabilen bu inançlar kişiden ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel makale inceleme yeterlikleri
(Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği, 2018)Günümüzde öğretmenlerden eğitim öğretimi sürdürmelerinden başka araştırma yapmaları ve öğrencilere araştırma becerisi kazandırmaları beklenmektedir. TÜBİTAK tarafından 12 yıldır düzenlenen ortaokul öğrencileri araştırma ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının hazırladıkları okuma etkinliklerine metindilbilimin etkisi
(Uluslararası Kültür Sanat ve Edebiyat Kongresi, 2022-04-20)Metindilbilim, dilbilgisi unsurlarının metin oluşturmadaki işleyişini ortaya koymaktadır. Bu işleyişi görebilmek için sırasıyla metnin küçük ölçekli yapı, büyük ölçekli yapı ve üst yapı özelliklerinin tanınması gerekmektedir. ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının mikro öğretim uygulamalarında gözlenen planlama ve uygulama sorunları: okuma eğitimi örneklemi
(Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, 2019)Eğitim programlı bir davranış değiştirme sürecidir (Varış, 1978). Genelden özele doğru eğitim programı, öğretim programı, yıllık plan, ünite planı, günlük plan ve ders planı aracılığı ile hedeflenen davranış değişikliklerinin ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının mikro öğretim uygulamalarında gözlenen planlama ve uygulama sorunları: okuma eğitimi örneklemi
(2019)Eğitim programlı bir davranış değiştirme sürecidir (Varış, 1978). Genelden özele doğru eğitim programı, öğretim programı, yıllık plan, ünite planı, günlük plan ve ders planı aracılığı ile hedeflenen davranış değişikliklerinin ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının yapılandırıcı öğretim yeterliliklerinde mikro öğretimin rolü
(Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 2019)Bu araştırmanın amacı Türkçe öğretmeni adaylarının yapılandırıcı öğretim yeterliklerinde mikro öğretimin rolünü belirlemektir. Araştırma, tek grup öntest sontest modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Batı ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının yazmaya yönelik algıları
(Uluslararası Sınırsız Eğitim Araştırmaları Sempozyumu, 2019)Türkçe dersi öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi; duygu, düşünce ve hayallerini yazma kurallarına uygun olarak ifade edebilmesi ve okuma yazma sevgisi ve alışkanlığını kazanmalarını ...