Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Browsing by Department 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Browsing by Department
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Browsing by Department
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing by Department

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 65

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.type
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Thumbnail

      100 temel eser okuma yarışmaları üzerine eleştirel bir inceleme 

      Balyemez, Sedat (Bartın Üniversitesi, 2013)
      Okuma, bir harf dizisini doğru çözmeye, doğru seslendirmeye dayanan anlık bir eylem değil fiziksel ve zihinsel etkileşime dayanan bir süreçtir. Okuma, öğrenilebilen ve geliştirilebilen bir beceridir. Okuma becerisinin ...
    • Thumbnail

      A sample application for use of biography in social studies; science, technology and social change course 

      Er, Harun (Journal of Education and Training Studies, 2017)
      The aim of this study is to evaluate the opinions of social studies teacher candidates on use of biography in science, technology and social change course given in the undergraduate program of social studies education. In ...
    • Thumbnail

      Basic technology competencies, attitude towards computer assisted education and usage of technologies in Turkish lesson: a correlation 

      Özdemir, Serpil (Canadian Center of Science and Education, 2017)
      The present research was done to determine the basic technology competency of Turkish teachers, their attitude towards computer-assisted education, and their technology operation level in Turkish lessons, and to designate the ...
    • Thumbnail

      Beşinci sınıf Türkçe ders kitabındaki öyküleyici ve bilgilendirici metinlerin okunabilirlik durumu 

      Özdemir, Serpil (Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi, 2016)
      Gelişen teknolojiye rağmen ders kitapları en çok kullanılan araç gereçlerdir. Hedef kitleye uygun metinler öğretmenlerin işini kolaylaştıracağı gibi öğrencinin okuma zevk ve alışkanlığı kazanmasında önemlidir. Hedef ...
    • Thumbnail

      +CA eki, sıfatın anlamını güçlendirir mi? 

      Balyemez, Sedat (Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2015)
      +CA eki, Türkiye Türkçesinde değişik görevlerde kullanılan ve kelimeye değişik anlamlar katan bir ektir. Gramerimizdeki genel kabullerden biri de bu ekin küçültme anlamlı sıfatlar türettiğidir. Bu nedenle söz konusu ...
    • Thumbnail

      Dede Korkut’taki tartışmalı kelimeler (dresden nüshası) üzerine bir karşılaştırmalı dizin denemesi 

      Balyemez, Sedat (Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2012)
      Dede Korkut’un daha iyi anlaşılması, metnin doğru okunmasına ve anlamlandırılmasına bağlıdır. Dede Korkut’taki bazı kelimelerin nasıl okunacağı konusunda birçok çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada, Dede Korkut’taki ...
    • Thumbnail

      Dil bilgisi öğretiminde diğer derslerden yararlanma 

      Balyemez, Sedat (2009)
      Öğrenci, öğretimin merkezidir. Hazırlanan programlarda ve seçilen öğretim tekniğinde dikkate alınacak ilk unsur öğrencidir. Öğretim sürecinde, işlenen konu ile diğer dersler arasında ilişki kurmak, öğrenmeyi kolaylaştırır ...
    • Thumbnail

      The effect of argumentative text pattern teaching on success of constituting argumentative text elements 

      Özdemir, Serpil (World Journal of Education, 2018)
      The aim of this study is to view how argumentative text pattern teaching influences constituting argumentative essay elements. The study was performed according to one-group pre-test post-test design. The study was carried ...
    • Thumbnail

      The effect of summarization strategies teaching on strategy usage and narrative text summarization success 

      Özdemir, Serpil (Universal Journal of Educational Research, 2018)
      The purpose of this study is to examine the effect of summarization strategies teaching on usage of summarization strategies and narrative text summarization success. The study was carried out in a single-group pre-test-post-test ...
    • Thumbnail

      Eğer ki ve illaki kelimelerinin yazımı hakkında 

      Balyemez, Sedat (2017-04)
      Yazım kurallarında veya herhangi bir kelimenin yazımında zaman zaman değişiklik yapılmaktadır. Yazım kurallarındaki değişiklikler, çoğu zaman bir bilgi kirliliği yaratmakta ve eğitim-öğretimi de olumsuz etkilemektedir. Bu ...
    • Thumbnail

      Evaluation ofsocial studies teachers’ usage situation ofliterary works intheir courses: Bartın sample 

      Er, Harun; Kaymakcı, Selahattin (Bartın Üniversitesi, 2018)
      Literature can be defined as a branch of art by which people express their emotions, thoughts, imaginations and ideals verbally or in written through language. It is one of the many ...
    • Thumbnail

      Grafik örgütleyicilerin dil öğretme ve öğrenme alanlarındaki başarıya etkisi: bir meta analiz çalışması 

      Kansızoğlu, Hasan Basri (2017-07-06)
      Bu araştırmanın amacı, grafik örgütleyicilerin dil öğretme ve öğrenme alanlarında geleneksel tekniklere göre öğrenci başarısı üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığını incelemektir. Bu doğrultuda söz konusu alanda ...
    • Thumbnail

      Hikâye edici metin yapısı öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin yazma kaygılarına etkisi 

      Sulak, Süleyman Erkam; Kansızoğlu, Hasan Basri; Kemiksiz, Ömer (2016)
      Bu araştırmanın amacı hikâye edici metin yapıları öğretiminin öğrencilerin yazma kaygı düzeylerine olan etkisini belirlemektir. Ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı araştırmanın ...
    • Thumbnail

      The impact of teaching the subjects under "science in time" unit in the social studies class in the 7th grade using jigsaw technique on the academic success of the students 

      Er, Harun (Universal Journal of Educational Research, 2017)
      The main point in today’s educational approach is that it is based on a student-centered approach. One of the alternative instruction techniques having a convenient content for this system is the ...
    • Thumbnail

      İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları (Bartın örneklemi) 

      Özdemir, Serpil; Şerbetçi, Havva Nur (Elementary Education Online, 2018)
      Bu araştırmanın amacı dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarını incelemektir. Araştırma tarama yöntemiyle yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Bartın il merkezinde bulunan 47 resmî ilkokulun dördüncü sınıflarında ...
    • Thumbnail

      İlköğretim branş öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma 

      Özmen, Cengiz; Er, Harun; Gürgil, Fitnat (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2012)
      Bu araştırma, ilköğretimde çalışan branş öğretmenlerinin ilköğretim müfredatında yer alan değerlere ve değer eğitimine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinde ...
    • Thumbnail

      İskoçya'da yaşayan Türklerin dil kullanımı ve dil tercihlerinde bireysel etmenler 

      Özdemir, Serpil (Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2016)
      Bu araştırma İskoçya’da yaşayan Türklerin dil kullanımları ve dil tercihlerindeki bireysel etmenlerin rolünü belirlemek üzere yapılmıştır. Araştırmanın amacı, dil kullanımının bireysel etmenlerle nasıl bir ilişki içinde ...
    • Thumbnail

      Kelime öğretim yöntemlerinin kelime hazinesinin gelişimindeki etkisinin karşılaştırılması: meta analitik bir değerlendirme 

      Kansızoğlu, Hasan Basri (2017-07-29)
      Eğitim araştırmalarındaki en eski alanlardan biri olan kelime öğretiminin, bireylerin anlama ve anlatma becerilerinin yanında sosyal ve iletişimsel becerilerinin de gelişimine katkı sağlayan bir etkinlik alanı olduğu kabul ...
    • Thumbnail

      Konuşma dili ve yazı dili etkileşimi 

      Kansızoğlu, Hasan Basri (Bartın Üniversitesi, 2012)
      Türkçede seslerle harfler arasındaki ilişki, Türkçenin büyük oranda yazıldığı gibi okunan ve okunduğu gibi yazılan bir dil olması sonucunu doğurmaktadır. Bu ilişki, konuşma ve yazma arasında bire bir uygulanamamaktadır. ...
    • Thumbnail

      Kırsal alanda yaşayanların somut olmayan kültürel miras aktarımınına ilişkin bir inceleme: Bartın örneği 

      Ünal, Fatma; Gürel, Davut; Er, Harun (Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
      Bu araştırmada popüler kültür ve küreselleşme olgusundan daha uzak olduğu düşünülen kırsal alanda yaşayanların somut olmayan kültürel miras aktarımına ilişkin durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma deseni ...

      DSpace@Bartın is member of:


      sherpa/romeo
      Dergi Adı / ISSN Yayıncı

      Exact phrase only All keywords Any

      Başlık İle Başlar İçerir ISSN


      Browse

      All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

      My Account

      LoginRegister

      DSpace@Bartın is member of:

      İLETİŞİM BİLGİLERİ

      Adres
      Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
      E-Posta
      acikerisim@bartin.edu.tr
      Creative Commons License

      DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.