Yazar "Yılmaz, Ramazan" için Fen Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 119, listelenen: 41-60
-
Facebook’un benimsenmesi ile eğitsel amaçlı kullanımı arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yılmaz, Ramazan; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem (2018)Öğretmenler dersleri kapsamında Facebook grupları oluşturarak ders içi ve dışı tartışmaların gerçekleştirilmesinde, dersle ilgili kaynak ve materyallerin paylaşılmasında bu grupları kullanmaktadırlar. Bu grupların nasıl ... -
Facebook’un eğitsel amaçlı kullanımı ile utangaçlık ve sosyal fobi arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yılmaz, Ramazan; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem (2018)Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin Facebook’u eğitsel amaçlı kullanmaları ile utangaçlık ve sosyal fobi arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre yürütülmüş olup, araştırmanın ... -
Factors influencing digital game addiction in high school students: school burnout, fear of negative evaluation, and tolerance perspectives
Yılmaz, Ramazan; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem (BZT Akademi, 2023)Today, the widespread use of smartphones and mobile internet has provided various advantages, such as using technology in teaching processes inside and outside the classroom and transitioning to hybrid education applications. ... -
The impact of feedback form on transactional distance and ritical thinking skills in online discussions
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Taylor & Francis, 2019)Çevrimiçi Tartışmalarda Geri Bildirim Şeklinin İşlemsel Mesafe ve Eleştirel Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi Özet: Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi işbirliği tartışmalarında öğrencilerin geri bildirim biçimlerinin (metin ... -
The impact of interactive environment and metacognitive support on academic achievement and transactional distance in online learning
Yılmaz, Ramazan; Keser, Hafize (Sage, 2017)Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi öğrenmede etkileşim ortamının ve üstbilişsel desteğin akademik başarı ve işlemsel uzaklık üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma, 2X2’lik faktöriyel desene göre tasarlanmış olup, nitel ... -
Impact of pedagogic agent-mediated metacognitive support towards increasing task and group awareness in CSCL
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Elsevier, 2019)Pedagojik Ajan Aracılı Üstbilişsel Desteğin CSCL'de Görev ve Grup Bilincinin Artırılmasına Etkisi Özet: Bugün, 21. yüzyıl öğrencilerinin sahip olması gereken bilgi ve becerileri göz önünde bulundurarak, bilgisayar ... -
The impact of transactive memory system and interaction platform in collaborative knowledge construction on social presence and self-regulation
Yılmaz, Ramazan; Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem (Taylor & Francis, 2016)Bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede (BDİÖ) geçişken bellek sisteminin (GBS) ve etkileşim platformlarının öğrencilerin sosyal bulunuşluk algıları ve öz-düzenleme becerileri üzerindeki etkilerini ... -
Information security awareness of high school students
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan; Karademir, T.; Öztürk, T. (International Conference on Education and New Learning Technologies, 2016)Günümüzde hemen hemen her öğrencinin cep telefonu, bilgisayar ve internet teknolojilerine erişim imkânı bulunmaktadır. Öğrenciler onları sadece eğitim amacıyla değil, aynı zamanda bu teknolojileri hayatlarının bir parçası ... -
Integrating technology into classroom: the learner centered instructional design
Sezer, Barış; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (International Journal on New Trends in Education and Their Implications (IJONTE), 2013-10-01)In this study, to present an instructional model by considering the existing models of instructional design (ARCS, ADDIE, ASSURE, Dick and Carey, Seels and Glasgow, Smith and Ragan etc.) with the nature of technology-based ... -
Integrating technology into classroom: the learner-centered instructional design
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan; Sezer, B. (Eric, 2013)Bu araştırmada, mevcut öğretim tasarım modelleri (ARCS, ADDIE, ASSURE, Dick ve Carey, Seels ve Glasgow, Smith ve Ragan vb.) göz önüne alınarak, teknoloji temelli eğitimin doğasına uygun bir öğretim tasarım modelinin sunulması ... -
Investigation of instructors’ learning analytics indicator preferences in smart mooc dashboard: an eye-tracking study
Yılmaz, Ramazan; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem (BZT Akademi, 2023)The use of dashboards in e-learning environments is becoming increasingly common. In these dashboards, necessary data can be analyzed and monitored for students, teachers and administrators. However, when the literature ... -
Investigation of pre-service teachers' opinions on advantages and disadvantages of online formative assessment: an example of online multiple-choice exam
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Üstün, Ahmet Berk; Yılmaz, Ramazan (2020-06-15)The interest in using online formative assessment activities has gradually increased in both traditional teaching and distance education processes. Research emphasizes the importance of using online formative assessment ... -
Investigation of pre-service teachers' opinions on advantages and disadvantages of online formative assessment: an example of online multiple-choice exam
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Üstün, Ahmet Berk; Yılmaz, Ramazan (2020)The interest in using online formative assessment activities has gradually increased in both traditional teaching and distance education processes. Research emphasizes the importance of using online formative assessment ... -
Investigation of student preferences regarding learning analytics indicators in smart mooc dashboard: an eye-tracking study
Yılmaz, Ramazan; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem (BZT Akademi, 2023)The use of Massive Open Online Courses (MOOCs) for educational purposes is becoming increasingly common. MOOCs are mostly learning environments where learners receive education based on self-directed learning skills. ... -
Investigation of student views on data privacy and ethical use of data in smart learning environments
Yılmaz, Ramazan; Yılmaz, Fatma Gizem Karaoğlan (International İstanbul Scientific Research Congress, 2022)In this study, the views of university students using a smart learning environment on data privacy and ethical use of their data in the smart learning system were examined. The research was carried out on 30 university ... -
Investigation of students’ self-regulation skills, motivation and disorientation in smart mooc
Yılmaz, Ramazan; Yılmaz, Fatma Gizem Karaoğlan (International Azerbaijan Congress on Life, Social, Health, and Art Sciences, 2022)Students who have not developed self-directed skills in online learning environments may face problems such as not knowing what to do. Students in this situation need the advice and guidance of external support, such as ... -
Investigation of students’ smart mooc usage behaviors with learning analytics: what does big data tell us?
Yılmaz, Ramazan; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem (BZT Akademi, 2023)Learning analytics offers an important data analytics method to understand students’ habits of using online learning platforms and tools effectively. This approach reveals results such as how often students visit online ... -
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının eğitimde infografiklerin kullanımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 2019-07-09)İnfografikler belirli bir konu hakkında görsel bir bilgi sunmak için metin ve çeşitli grafik bileşenlerini belirli bir düzende sunulmasını sağlayan, verilerin görsel bir temsilini sağlayan araçlardır. İnfografikler karmaşık ... -
İnternete yönelik epistemolojik inanç ölçeğinin uyarlama çalışması
Kılıç Çakmak, Ebru; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2015-01-01)Bu araştırmanın amacı, Hofer ve Pintrich (1997) tarafından ortaya konulan kişisel epistemolojik inançlar modeline dayalı olarak Bråten, Strømsø ve Samuelstuen (2005) tarafından geliştirilen ve daha sonra Strømsø ve Bråten ... -
Knowledge sharing behaviors in e-learning community: exploring the role of academic self-efficacy and sense of community
Yılmaz, Ramazan (ScienceDirect, 2016)Bu araştırmanın amacı, e-öğrenme topluluğundaki üniversite öğrencilerinin, bilgi paylaşım davranışları (BPD), akademik öz-yeterlikleri (AÖ) ve topluluk hisleri (TH) arasındaki yapısal ilişkileri incelemektir. Araştırma, ...