Show simple item record

dc.contributor.authorYılmaz, Muamber
dc.contributor.authorYaşar, Zehra
dc.date.accessioned2019-03-13T13:38:22Z
dc.date.available2019-03-13T13:38:22Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/978
dc.description.abstractAraştırmanın amacı öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına yönelik algılarını belirlemektir. Araştırma Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Sınıf, Matematik, ve Sosyal Bilgiler Eğitimi anabilim dallarında öğrenim gören son sınıf 85 öğretmen adayı üzerinde yapılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında 30 madden oluşan 5’li likert tipi ölçme aracı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde istatistiksel işlemlerden, bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına ilişkin algıları ile cinsiyet değişkeni arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı, öğrenim gördükleri anabilim dalları arasında ise anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur. Bu farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek amacıyla yapılan Tukey Testi sonucuna göre matematik eğitimi ve sosyal bilgiler eğitimi anabilim dalları arasında anlamlı farklılık olduğu ve farkın matematik eğitimi anabilim dalı lehine olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına yönelik aldıkları genel algı puanın (x=1.99) algı seçeneklerinden “katılmıyorum” seçeneği arasında yer aldığı saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe research goal is determine perceptionsof teacher candidatesforPublic Personnel Selection Examination. The research has made over 4rd class 85 teachers candidates in Bartın University Faculty of Education Classroom, Mathematics and Social Studies Education department. Screening model used in this study. The collection of data was used consisting of 30 items five-point likert-type measurement instrument. In the analysis of datas used the statistical processing of the data from independent groups t-test 644n done-way anova. As a result of the researchwas found nonsignificant difference between sex variable and perceptionsof teacher candidatesforPublic Personnel Selection Examination. It was found a significant difference among the departments their studied. This difference is made in order to determine which groups according to the tukey test results, was found significant difference in favour of Mathematics Education between Mathematics Education and Social Studies Education department. It has determined “I do not agree” option, which is located general perception score(=1.99) of teacher candidatesforPublic Personnel Selection Examination.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.14686/buefad.v5i2.5000190982en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen adayıen_US
dc.subjectKamu personeli seçme sınavıen_US
dc.subjectTeacher candidateen_US
dc.subjectPublic personnel selection examinationen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (kpss) yönelik algılarıen_US
dc.title.alternativePerceptionsof teacher candidates for public personnel selection examinationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitimen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1736-7717en_US
dc.contributor.authorID000-0001-5626-4660en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage644en_US
dc.identifier.endpage651en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record