Browsing by Subject "Fen eğitimi"
Now showing items 1-17 of 17
-
Beşinci sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ve öz-yeterlik inançlarının belirlenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, beşinci sınıf öğrencilerinin “Isı Maddeleri Etkiler” konusuna yönelik bilimsel süreç becerileri düzeylerini ve fen bilimleri dersine yönelik öz-yeterlik inançlarını belirlemek ve öğrencilerin bilimsel ... -
DNA ve genetik kod ünitesine yönelik quizbean uygulamasının öğrencilerin sınava karşı tutumlarına etkisinin belirlenmesi
(Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 2018-04)Bu çalışma, elektronik ölçme ve değerlendirme uygulamalarından biri olan “Quizbean” programının fen derslerinde kullanılmasının öğrencilerin sınava karşı tutumlarına olan etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ... -
Enerji ünitesinde PLICKERS uygulamasının 9.sınıf öğrencilerinin ölçmeye karşı tutumlarına etkisi
(Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 2018-04)Bu çalışmanın amacı, elektronik ölçme ve değerlendirme uygulamalarından Plickers’ın fizik dersi enerji ünitesinde kullanılmasının öğrencilerin ölçmeye karşı tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırmada yarı deneysel ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının ders imecesi uygulamaları hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi
(Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 2018-04-01)Öğretmen adaylarının üniversitelerde aldığı eğitimin yanı sıra öğretmenlik uygulamaları derslerinde de mesleki gelişimlerine katkı sağlayacak farklı yöntemleri kullanmaları bu süreci iyi değerlendirmeleri gerekmektedir. ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM alanları ve eğitimi hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi
(International Conference on Education Research and Technologies, 2018-10-01)Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM (fen, teknoloji, mühendislik ve matematik) alanları ve eğitimi ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM alanları ve eğitimine ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının “elektrik ve manyetizma” konusundaki kavramsal anlamalarının incelenmesi
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2017-12)Öğrencilerin kalıcı öğrenmelerinin kavramsal anlamanın gerçekleşmesi ile oluştuğu bilinmektedir. İçerisinde çok sayıda soyut kavram barındırması sebebiyle fen konularının kalıcı öğrenilmesi daha zor olabilmektedir. Bu ... -
Fen bilgisi öğretmeni adaylarının geliştirdikleri stem temelli öğretim etkinliklerinin değerlendirilmesi
(International Conference on Education Research and Technologies, 2018-10)Fen eğitiminde son yıllarda disiplinler arası çalışmalara önem verildiği görülmektedir. Fen alanının diğer alanlarla birlikte öğrenme süreçlerine dahil edilmesini konu edinen çalışmalar STEM eğitiminin doğmasına neden ... -
Fen bilgisi öğretmeni adaylarının stem atölyesi üzerine görüşlerinin belirlenmesi
(International Conference on Education Research and Technologies, 2018-10-01)Bu çalışmada öğretmen adaylarının düzenlenen STEM eğitimi atölyesi üzerine görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Atölyede STEM anlayışı, tasarım tabanlı öğrenme, teknoloji uygulamaları, fen eğitiminde STEM ... -
İki uçlu çoktan seçmeli genetik kavram teşhis testinin geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-08)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin genetik kavramlar ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemek için kavram teşhis testi geliştirmek ve etkililiğini araştırmaktır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. ... -
İki uçlu çoktan seçmeli genetik kavram teşhis testinin geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin genetik kavramlar ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemek için kavram teşhis testi geliştirmek ve etkililiğini araştırmaktır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Performans görevinin akran gruplar ve öğretmen yaklaşımları doğrultusunda çok-yüzeyli rasch ölçme modeli ile analizi
(2015)Bu araştırmanın amacı Genetik ve Biyoteknoloji konulu performans görevinin (poster) akran grupları ve öğretmen tarafından çok-yüzeyli Rasch ölçme modeliyle değerlendirmektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Simülasyon (benzetim) destekli 5e öğrenme döngüsü modelinin 7. sınıf öğrencilerinin elektrik konusunu anlamalarına ve elektrik konusuna yönelik ilgilerine etkisinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-20)Bu çalışmada, bilgisayar destekli eğitim yazılımlarından simülasyonların 5E öğrenme döngüsü modeli kullanılarak yedinci sınıf öğrencilerinin elektrik kavramlarını anlamalarına ve elektrik konusunda yönelik ilgilerine olan ... -
Simülasyon (Benzetim) destekli 5e öğrenme döngüsü modelinin 7. sınıf öğrencilerinin elektrik konusunu anlamalarına ve elektrik konusuna yönelik ilgilerine etkisinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, bilgisayar destekli eğitim yazılımlarından simülasyonların 5E öğrenme döngüsü modeli kullanılarak yedinci sınıf öğrencilerinin elektrik kavramlarını anlamalarına ve elektrik konusunda yönelik ilgilerine olan ... -
Sosyobilimsel biyoloji konularının fen bilgisi öğretmen adaylarının yazılı argümantasyon becerilerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-07-16)Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji temelli sosyobilimsel konularda yazılı argümantasyon becerilerini belirlemektir. Çalışma durum çalışması olup, 2017-2018 akademik yılının güz döneminde Bartın ... -
"The inquiry-based learning” from pre-service science teachers’ perspective
(Kastamonu Üniversitesi, 2018-09)The existence of many abstract concepts in Science lessons can lead students to memorize them. This situation does not provide permanent learning for the students. Science education curriculum revised in 2017 aims to prepare ... -
Using inquiry-based experiments to improve pre-service science teachers’ science process skills
(Pen Academic, 2019-10-16)The purpose of this study was to investigate the effect of inquiry-based experiments on pre-service science teachers’ science process skills. The study group consisted of 60 pre-service teachers in total, enrolled in the ... -
Zekâ oyunları eğitiminin fen bilimleri öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri üzerine etkisi
(Uluslararası Kültür ve Bilim Kongresi, 2018-10-01)Öğrencilere sadece bilgi aktarmak, onların zihinsel kapasitelerinin, problem çözme becerilerinin, düşünme becerileri ile birlikte problem çözmede farklı yöntemler oluşturma ve kullanma becerilerinin ...