Tür için listeleme
Toplam kayıt 52, listelenen: 1-20
-
2018 KPSS eğitim bilimleri sınavında öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı kapsamında sorulan soruların göz izleme yöntemi ile incelenmesi
(Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 2019-06-09)Öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı dersi kapsamında öğretmen adaylarından; güncel okuryazarlıklar, araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri, öğretim materyallerinin tasarımı, öğretim materyali değerlendirme ... -
Artırılmış gerçekliğin eğitsel uygulamaları üzerine ortaokul öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi
(5th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 2017-10-11)Günümüzde teknolojide yaşanan gelişmeler eğitim ortamlarına yeni öğretim ve öğrenim olanakları sunmaktadır. Teknolojik gelişim ile birlikte öğrenme araçlarında da değişimler yaşanmış ve teknolojiler öğrencilere zengin ... -
Artırılmış gerçekliğin uygulamalarının eğitsel amaçlı kullanımına yönelik öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi
(II. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 2019)Artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitsel amaçlı kullanımına yönelik ilgi giderek artmaktadır. Artırılmış gerçeklik, sanal içeriğin (resim, video, animasyon, üç boyutlu ortam vb.) fiziksel dünya ortamına yansıtılması ... -
Bir oyunlaştırma ve biçimlendirici değerlendirme aracı olarak kahoot kullanımına yönelik öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi
(II. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 2019)Teknolojinin eğitime entegrasyonu süreci kapsamında günümüzde birçok araç ve uygulama sınıf içi ve dışı öğretim süreçlerinde kullanılmaktadır. Bu amaçla kullanılan araçlardan biri de Kahoot’tur. Kahoot, öğrenci cevap sistemi ... -
Bütünleşik fen teknoloji mühendislik matematik (stem) eğitimi: ilkokul ve ortaokullar için yansımaları
(Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 2015)Teknoloji ve mühendislik bulunduğumuz yüzyılda ülkelerin gelişmesinde ve kalkınmasında önemli bir yere sahip olmakla beraber, sürdürülebilir ekonomik kalkınmanın lokomotifleri olarak görülmektedir. Bundan dolayıdır ki, ... -
Contribution of using e-portfolio system with peer and individual enhancing computer skills of students
(Society for Information Technology and Teacher Education, 2016)Bu araştırma, e-portfolyo sisteminin akran ve bireysel öğretim yöntemleri ile öğrenim gören öğrencilerin bilgisayar becerilerinin geliştirilmesine katkısı ile ilgili öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. ... -
Çevrimiçi öğrenmeye dayalı uzaktan eğitimde öğrenci doyumu ile çeşitli değişkenler arasındaki ilişki
(2014)Bilgi ve iletişim teknolojilerinin sağlamış olduğu imkânlar sayesinde öğrenenlerin yaşam boyu öğrenen bireyler olmaları konusunda uzaktan eğitim çeşitli fırsatlar sunmaktadır. Özellikle web 2.0 teknolojisinin gelişimi ile ... -
Çevrimiçi proje tabanlı öğrenmede paylaşılan e-liderlik yaklaşımının öğrencilerin motivasyonuna, öz-düzenleme becerilerine ve grup işbirliği süreçlerine etkisi
(2018)Mobil cihazlar ve internet kullanımının yaygınlaşması, öğrenenlerin sınıf dışında da istenilen yer ve zamanda birbiri ile iletişim ve etkileşim kurmalarına, bilgi paylaşmalarına olanak sağlamıştır. Bu da çevrimiçi işbirlikli ... -
Derste etkileşimli tahta kullanımına yönelik tutum ile derse etkin katılım arasındaki ilişkinin incelenmesi
(2017)FATİH Projesi olarak bilinen Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi Projesi kapsamında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda donanımsal anlamda yeni teknolojiler sınıf ortamlarına entegre edilmeye ... -
Eğitim yöneticilerinin hayat boyu öğrenme süreçleri bağlamında bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanma durumlarının incelenmesi
(2018)Bu çalışmanın amacı eğitim yöneticilerinin hayat boyu öğrenme amaçlı bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanma durumlarını incelemektir. Eğitim yöneticilerinin hayat boyu öğrenme bağlamında bilgi ve iletişim ... -
Elektronik spor (e-spor) hakkında spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi
(II. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 2019)Bu araştırmanın amacı spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin e-spora ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırma spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören ve daha önce e-spor kavramı hakkında bilgi ve fikir ... -
Etkileşimli simülasyon web sayfasının kullanılabilirliğinin göz izleme yaklaşımı ile değerlendirilmesi
(2023)Göz izleme tekniği bireylerin göz hareketleri ile uyarıcılara verdikleri tepkileri tespit eder. Bu araştırmanın temel amacı Colorado Boulder Üniversitesinin açık eğitim kaynağı projesi olan “Physics Education Technology” ... -
Examination of digital game habits of high school students
(International Child and Information Safety Congress, 2018-04-11)Digital games are becoming more and more popular among today’s students. Digital games are used directly or indirectly in many areas such as marketing and communication. In terms of education, digital games allow students ... -
Examination of digital game habits of high school students
(2018)Digital games are becoming more and more popular among today’s students. Digital games are used directly or indirectly in many areas such as marketing and communication. In terms of education, digital games allow students ... -
Examination of relation between high school students' online game addiction, loneliness, aggression and depression tendency
(2018)Playing online games is one of the most popular Internet activities of our time. With the widespread use of the Internet, interest in online games has also increased. While it is formerly mostly limited to game centers, ... -
Examination of relation between high school students' online game addiction, loneliness, aggression, and depression tendency
(International Child and Information Safety Congress, 2018-04-11)Playing online games is one of the most popular Internet activities of our time. With the widespread use of the Internet, interest in online games has also increased. While it is formerly mostly limited to game centers, ... -
Examining flipped classroom model from students' point of view
(International Conference on Education and New Learning Technologies, 2016)Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanındaki gelişmelere paralel olarak, eğitim alanında yeni öğretim yaklaşımları ortaya çıkmaktadır. Ters yüz sınıf modeli bu yaklaşımlar arasında yenilikçi bir öğretim yöntemi olarak kabul ... -
Examining student satisfaction with the use of smart mooc
(International İstanbul Scientific Research Congress, 2022)This research aims to examine the students’ views on the educational use of the smart MOOC environment, which is formed by the combination of learning analytics, recommendation system, adaptive learning, adaptive mastering ... -
Examining student views on the use of the learning analytics dashboard of a smart mooc
(International Azerbaijan Congress on Life, Social, Health, and Art Sciences, 2022)In this study, the views of students using the adaptive dynamic intelligent tutoring system supported by learning analytics designed as smart MOOCs on the learning dashboard of the system were examined. The learning ... -
Facebook’un benimsenmesi ile eğitsel amaçlı kullanımı arasındaki ilişkinin incelenmesi
(2018)Öğretmenler dersleri kapsamında Facebook grupları oluşturarak ders içi ve dışı tartışmaların gerçekleştirilmesinde, dersle ilgili kaynak ve materyallerin paylaşılmasında bu grupları kullanmaktadırlar. Bu grupların nasıl ...