Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Browsing Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu by Title 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Browsing Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu by Title
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Browsing Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 19-38 of 79

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.type
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Thumbnail

      Enhancing community of inquiry and reflective thinking skills of undergraduates through using learning analytics‐based process feedback 

      Yılmaz, Ramazan (Wiley, 2020)
      Bu araştırma, öğrencilerin öğrenme topluluğu (öğretim, sosyal ve bilişsel mevcudiyet) algıları ve yansıtıcı düşünme becerileri üzerine öğrenme analitiği (LA) tabanlı süreç geri bildirimi kullanmanın etkisini araştırmayı ...
    • Thumbnail

      Examination of critical thinking standards and academic self-efficacy of teacher candidates as a predictor of metacognitive thinking skills through structural equation modelling 

      Fatma Gizem, Karaoğlan Yılmaz; Ramazan, Yılmaz; Ahmet Berk, Üstün; Hafize, Keser (Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2019)
      The aim of this research is to examine the structural relationships between metacognitive thinking skills, critical thinking standards and academic self-efficacy of teacher candidates. The research was carried out according ...
    • Thumbnail

      Examination of students processes of searching information in education informatics network via eye tracking 

      Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan; Yıldız Durak, Hatice; Keser, Hafize (World Journal on Educational Technology: Current Issues, 2019-01-01)
      The extensification activities of Education Informatics Network use in Turkey are in progress. The use and preferability of this education portal by teachers and students depend on various factors. One of these factors is ...
    • Thumbnail

      Examination of the effectiveness of the task and group awareness support system used for computer-supported collaborative learning 

      Yılmaz, Ramazan; Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem (Springer, 2020)
      Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede kullanılan görev ve grup farkındalık destek sisteminin etkinliğinin incelenmesi Bu çalışma, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede (CSCL) pedagojik bir ajan (PA) tarafından grup ...
    • Thumbnail

      Examining the relationship between digital game preferences and computational thinking skills 

      Yılmaz, Ramazan; Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yıldız Durak, H. (Contemporary Educational Technology, 2017)
      Bu araştırmanın amacı, orta öğretim öğrencileri arasındaki bilgi işlemsel düşünme becerilerinin, oynadıkları dijital oyunların türüne göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmanın katılımcılarını, ...
    • Thumbnail

      Examining secondary school students’ safe computer and ınternet usage awareness: an example from Bartın province 

      Yılmaz, Ramazan; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Öztürk, Hayriye Tuğba; Karademir, Tuğra (2017)
      Information and Communication Technologies (ICT) have been rapidly prevailed among the children and youths. Personal technologies facilitating the students to gain some learning experiences both in and out of the schools ...
    • Thumbnail

      Examining the relationship between pre-service teachers’ educational technology and material development competency and their techno-pedagogical competency 

      Yılmaz, Ramazan; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Öztürk, Hayriye Tuğba (2017)
      Although digital technologies signify innovation and prestige, adopting such technology in teaching praxis requires deeperunderstanding and examination of technology integration with different variables. This study examines ...
    • Thumbnail

      Exploring the role of e-learning readiness on student satisfaction and motivation in flipped classroom 

      Yılmaz, Ramazan (Computers in Human Behavior, 2017)
      Ters yüz sınıf modelinde, öğrenci doyum ve güdülenmesinde yaşanan azalma sık görülen sorunlar arasındadır. Bu sorunlar ters yüz sınıf modelinin verimliliğini azaltabilmektedir. Ters yüz sınıf modelinde öğrenci doyum ve ...
    • Thumbnail

      Generative artificial intelligence acceptance scale: A validity and reliability study 

      Yılmaz, Fatma Gizem Karaoğlan; Yılmaz, Yılmaz; Ceylan, Mehmet (Taylor and Francis, 2023)
      Üretken Yapay Zeka Kabul Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması Özet Bu çalışmanın amacı, üretken yapay zeka için Birleşik Teknoloji Kabul ve Kullanım Teorisi (UTAUT) modeline dayanan bir kabul ölçeği geliştirmektir. ...
    • Thumbnail

      The impact of feedback form on transactional distance and ritical thinking skills in online discussions 

      Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Taylor & Francis, 2019)
      Çevrimiçi Tartışmalarda Geri Bildirim Şeklinin İşlemsel Mesafe ve Eleştirel Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi Özet: Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi işbirliği tartışmalarında öğrencilerin geri bildirim biçimlerinin (metin ...
    • Thumbnail

      The impact of interactive environment and metacognitive support on academic achievement and transactional distance in online learning 

      Yılmaz, Ramazan; Keser, Hafize (Sage, 2017)
      Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi öğrenmede etkileşim ortamının ve üstbilişsel desteğin akademik başarı ve işlemsel uzaklık üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma, 2X2’lik faktöriyel desene göre tasarlanmış olup, nitel ...
    • Thumbnail

      Impact of pedagogic agent-mediated metacognitive support towards increasing task and group awareness in CSCL 

      Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Elsevier, 2019)
      Pedagojik Ajan Aracılı Üstbilişsel Desteğin CSCL'de Görev ve Grup Bilincinin Artırılmasına Etkisi Özet: Bugün, 21. yüzyıl öğrencilerinin sahip olması gereken bilgi ve becerileri göz önünde bulundurarak, bilgisayar ...
    • Thumbnail

      The impact of transactive memory system and interaction platform in collaborative knowledge construction on social presence and self-regulation 

      Yılmaz, Ramazan; Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem (Taylor & Francis, 2016)
      Bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede (BDİÖ) geçişken bellek sisteminin (GBS) ve etkileşim platformlarının öğrencilerin sosyal bulunuşluk algıları ve öz-düzenleme becerileri üzerindeki etkilerini ...
    • Thumbnail

      Integrating technology into classroom: the learner centered instructional design 

      Sezer, Barış; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (International Journal on New Trends in Education and Their Implications (IJONTE), 2013-10-01)
      In this study, to present an instructional model by considering the existing models of instructional design (ARCS, ADDIE, ASSURE, Dick and Carey, Seels and Glasgow, Smith and Ragan etc.) with the nature of technology-based ...
    • Thumbnail

      Integrating technology into classroom: the learner-centered instructional design 

      Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan; Sezer, B. (Eric, 2013)
      Bu araştırmada, mevcut öğretim tasarım modelleri (ARCS, ADDIE, ASSURE, Dick ve Carey, Seels ve Glasgow, Smith ve Ragan vb.) göz önüne alınarak, teknoloji temelli eğitimin doğasına uygun bir öğretim tasarım modelinin sunulması ...
    • Thumbnail

      Internet specific epistemological beliefs and online information searching strategies of pre service teachers gender and department differences 

      Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Kılıç Çakmak, Ebru (Participatory Educational Research (PER), 2016-08-01)
      With the wide use of internet, internet has become the easy and fast way of accessing information and one of the main sources used to access information. Especially with the spread of the use of Web 2.0 technologies, many ...
    • Thumbnail

      Investigating the effect of technology use in education on classroom management within the scope of the FATİH project 

      Yıldız Durak, Hatice; Saritepeci, Mustafa (Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017-09-05)
      ...
    • Thumbnail

      Investigation of pre-service teachers' opinions on advantages and disadvantages of online formative assessment: an example of online multiple-choice exam 

      Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Üstün, Ahmet Berk; Yılmaz, Ramazan (2020-06-15)
      The interest in using online formative assessment activities has gradually increased in both traditional teaching and distance education processes. Research emphasizes the importance of using online formative assessment ...
    • Thumbnail

      Investigation of pre-service teachers' opinions on advantages and disadvantages of online formative assessment: an example of online multiple-choice exam 

      Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Üstün, Ahmet Berk; Yılmaz, Ramazan (2020)
      The interest in using online formative assessment activities has gradually increased in both traditional teaching and distance education processes. Research emphasizes the importance of using online formative assessment ...
    • Thumbnail

      İnternete yönelik epistemolojik inanç ölçeğinin uyarlama çalışması 

      Kılıç Çakmak, Ebru; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2015-01-01)
      Bu araştırmanın amacı, Hofer ve Pintrich (1997) tarafından ortaya konulan kişisel epistemolojik inançlar modeline dayalı olarak Bråten, Strømsø ve Samuelstuen (2005) tarafından geliştirilen ve daha sonra Strømsø ve Bråten ...

      DSpace@Bartın is member of:


      sherpa/romeo
      Dergi Adı / ISSN Yayıncı

      Exact phrase only All keywords Any

      Başlık İle Başlar İçerir ISSN


      Browse

      All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

      My Account

      LoginRegister

      DSpace@Bartın is member of:

      İLETİŞİM BİLGİLERİ

      Adres
      Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
      E-Posta
      acikerisim@bartin.edu.tr
      Creative Commons License

      DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.