Yazar "Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem" için Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 18, listelenen: 1-18
-
Assigned roles as a structuring tool in online discussion groups: comparison of transactional distance and knowledge sharing behaviors
Yılmaz, Ramazan; Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem (Sage, 2019)Çevrimiçi Tartışma Gruplarında Yapılandırma Aracı Olarak Rol Atama: İşlem Mesafesi ve Bilgi Paylaşımı Davranışlarının Karşılaştırılması Özet: Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi tartışma gruplarına katılımcılara işlemsel ... -
Cyber bullying and teachers’ awareness
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan; Sezer, B. (Emerald, 2015)Amaç– Bu araştırmanın amacı, siber zorbalık konusunda öğretmenlerin farkındalık düzeylerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda günlük hayatlarında kişisel siber güvenlik konusu ile ilgili genel olarak öğretmenlerin ... -
Cyberloafing as a barrier to the successful integration of information and communication technologies into teaching and learning environments
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (ScienceDirect, 2015)Mobil teknolojilerin ve kablosuz ağların kullanımının öğretme ve öğrenme ortamlarında kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte, araştırmalar öğrencilerin dersler sırasında siberaylaklık davranışı gösterme eğiliminde bulunduğunu ... -
The effect of the metacognitive support via pedagogical agent on self-regulation skills
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan; Olpak, Yusuf Ziya (Sage, 2017)Ters yüz sınıf (TYS) günümüz eğitim sisteminde birçok disiplinde giderek popüler bir model haline gelmektedir. TYS modelinin etkili olabilmesi için öğrencinin öz-düzenleme becerisine sahip olması önemlidir. TYS modelinin ... -
Examination of the effectiveness of the task and group awareness support system used for computer-supported collaborative learning
Yılmaz, Ramazan; Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem (Springer, 2020)Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede kullanılan görev ve grup farkındalık destek sisteminin etkinliğinin incelenmesi Bu çalışma, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede (CSCL) pedagojik bir ajan (PA) tarafından grup ... -
Examining the relationship between digital game preferences and computational thinking skills
Yılmaz, Ramazan; Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yıldız Durak, H. (Contemporary Educational Technology, 2017)Bu araştırmanın amacı, orta öğretim öğrencileri arasındaki bilgi işlemsel düşünme becerilerinin, oynadıkları dijital oyunların türüne göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmanın katılımcılarını, ... -
The impact of feedback form on transactional distance and ritical thinking skills in online discussions
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Taylor & Francis, 2019)Çevrimiçi Tartışmalarda Geri Bildirim Şeklinin İşlemsel Mesafe ve Eleştirel Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi Özet: Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi işbirliği tartışmalarında öğrencilerin geri bildirim biçimlerinin (metin ... -
Impact of pedagogic agent-mediated metacognitive support towards increasing task and group awareness in CSCL
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Elsevier, 2019)Pedagojik Ajan Aracılı Üstbilişsel Desteğin CSCL'de Görev ve Grup Bilincinin Artırılmasına Etkisi Özet: Bugün, 21. yüzyıl öğrencilerinin sahip olması gereken bilgi ve becerileri göz önünde bulundurarak, bilgisayar ... -
The impact of transactive memory system and interaction platform in collaborative knowledge construction on social presence and self-regulation
Yılmaz, Ramazan; Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem (Taylor & Francis, 2016)Bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede (BDİÖ) geçişken bellek sisteminin (GBS) ve etkileşim platformlarının öğrencilerin sosyal bulunuşluk algıları ve öz-düzenleme becerileri üzerindeki etkilerini ... -
Integrating technology into classroom: the learner-centered instructional design
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan; Sezer, B. (Eric, 2013)Bu araştırmada, mevcut öğretim tasarım modelleri (ARCS, ADDIE, ASSURE, Dick ve Carey, Seels ve Glasgow, Smith ve Ragan vb.) göz önüne alınarak, teknoloji temelli eğitimin doğasına uygun bir öğretim tasarım modelinin sunulması ... -
Investigation of pre-service teachers' opinions on advantages and disadvantages of online formative assessment: an example of online multiple-choice exam
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Üstün, Ahmet Berk; Yılmaz, Ramazan (2020-06-15)The interest in using online formative assessment activities has gradually increased in both traditional teaching and distance education processes. Research emphasizes the importance of using online formative assessment ... -
Learning analytics as a metacognitive tool to influence learner transactional distance and motivation in online learning environments
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Taylor & Francis Online, 2020)In this research, the effect of the use of learning analytics (LA) based feedback as a metacognitive tool on the learners’ transactional distance and motivation was examined. The research was carried out according to ... -
Modeling different variables in flipped classrooms supported with learning analytics feedback
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem (2020-05-02)The aim of this research is to examine the relationships between students' community of inquiry, academic self-efficacy, reflective thinking skills, problem-solving skills, and metacognitive awareness in a flipped learning ... -
Öğretmenler e-öğrenmeye hazır mı? Öğretmenlerin e-öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluklarının incelenmesi üzerine bir araştırma
Üstün, Ahmet Berk; Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2020)E-öğrenmenin en önemli paydaşlarından öğretmenlerin e-öğrenme hazır bulunuşluk durumları, e-öğrenme ortamlarının başarılı şekilde oluşturulabilmesini, etkin bir şekilde uygulanabilmesini ve maksimum verimin alınabilmesini ... -
Student opinions about personalized recommendation and feedback based on learning analytics
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Springer, 2020)There is a growing interest in the use of learning analytics in higher education institutions. Learning analytics also appear to have the potential to be used to provide personalized feedback and support in online learning. ... -
Üniversite öğrencilerinin internet bağımlılıklarının çeşitli değişkenlere göre yordanması
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (World Journal on Educational Technology, 2014)İnternetin hızla geliştiği ve maliyetinin düşmesi bu teknolojiyi kullananların sayısını hızla arttırmaktadır. İnternet, kullanıcıları için çeşitli faydalar sağlamasına rağmen, aynı zamanda onların çeşitli problemlerle karşı ... -
Vertical versus shared e-leadership approach in online project-based learning: a comparison of self-regulated learning skills, motivation and group collaboration processes
Yılmaz, Ramazan; Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Keser, Hafize (Springer, 2020)Çevrimiçi proje tabanlı öğrenmede dikey ve paylaşılan e-liderlik yaklaşımı: Öz-düzenleyici öğrenme becerileri, motivasyon ve grup işbirliği süreçlerinin karşılaştırılması Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi proje tabanlı ... -
Vertical versus shared e-leadership approach in online project-based learning: a comparison of self-regulated learning skills, motivation and group collaboration processes
Yılmaz, Ramazan; Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem (Springer, 2020)The purpose of this research is to examine the effect of vertical and shared e-leadership approaches on self-regulated learning skills, motivation and group collaboration processes (group cohesion, group atmosphere, and ...