Yazar "Yılmaz, Ramazan" için Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 67, listelenen: 1-20
-
Assigned roles as a structuring tool in online discussion groups: comparison of transactional distance and knowledge sharing behaviors
Yılmaz, Ramazan; Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem (Sage, 2019)Çevrimiçi Tartışma Gruplarında Yapılandırma Aracı Olarak Rol Atama: İşlem Mesafesi ve Bilgi Paylaşımı Davranışlarının Karşılaştırılması Özet: Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi tartışma gruplarına katılımcılara işlemsel ... -
Augmented intelligence in programming learning: Examining student views on the use of ChatGPT for programming learning
Yılmaz, Ramazan; Yılmaz, Fatma Gizem Karaoğlan (Elsevier, 2023)With the diversification of generative artificial intelligence (AI) applications, the interest in their use in every segment and field of society in recent years has been increasing rapidly. One of these areas is programming ... -
Comparison of online and traditional face-to-face in-service training practices: an experimental study
Sezer, Barış; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017-04-01)The purpose of this study is to carry out the process of conducting an in-service education process via face-to-face and online distance education methods and to evaluate the impact of this training in terms of computer ... -
Comparison of online and traditional face-to-face in-service training practices: an experimental study
Sezer, Barış; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (2017)The purpose of this study is to carry out the process of conducting an in-service education process via face-to-face and online distance education methods and to evaluate the impact of this ... -
Cyber bullying and teachers’ awareness
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan; Sezer, B. (Emerald, 2015)Amaç– Bu araştırmanın amacı, siber zorbalık konusunda öğretmenlerin farkındalık düzeylerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda günlük hayatlarında kişisel siber güvenlik konusu ile ilgili genel olarak öğretmenlerin ... -
Cyberloafing as a barrier to the successful integration of information and communication technologies into teaching and learning environments
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (ScienceDirect, 2015)Mobil teknolojilerin ve kablosuz ağların kullanımının öğretme ve öğrenme ortamlarında kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte, araştırmalar öğrencilerin dersler sırasında siberaylaklık davranışı gösterme eğiliminde bulunduğunu ... -
Cyberloafing in IT classrooms: exploring the role of the psycho-social environment in the classroom, attitude to computers and computing courses, motivation and learning strategies
Yılmaz, Ramazan; Yurdagül, Halil (Springer, 2018)Bilişim Teknolojileri Sınıflarında Siber Aylaklık: Sınıfta Psiko-Sosyal Ortamın Rolünü Keşfetmek, Bilgisayar ve Bilgisayar Derslerine Yönelik Tutum, Motivasyon ve Öğrenme Stratejileri Özet: Bu çalışmanın amacı Bilgi ... -
Çevrimiçi proje tabanlı öğrenmede paylaşılan e-liderlik yaklaşımının öğrencilerin motivasyonuna, öz-düzenleme becerilerine ve grup işbirliği süreçlerine etkisi
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan; Keser, Hafize (2018)Mobil cihazlar ve internet kullanımının yaygınlaşması, öğrenenlerin sınıf dışında da istenilen yer ve zamanda birbiri ile iletişim ve etkileşim kurmalarına, bilgi paylaşmalarına olanak sağlamıştır. Bu da çevrimiçi işbirlikli ... -
Çevrimiçi ve geleneksel yüz yüze hizmet içi eğitim uygulamalarının karşılaştırılması: deneysel bir çalışma
Sezer, Barış; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (2017)Bu araştırmanın amacı öğretmenlere yönelik yüz yüze ve çevrimiçi uzaktan eğitim yöntemiyle verilecek bir hizmet içi eğitim sürecini gerçekleştirmek ve bu eğitimin etkisini bilgisayar okuryazarlığı boyutunda değerlendirmektir. ... -
Derste teknoloji kullanımının TIMSS 2019 sonuçlarına etkisinin veri madenciliği ile analizi
Çetintav, Gülay; Tot, Emel Altun; Yılmaz, Ramazan (Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 2022)Timss uluslararası matematik ve fen eğilimleri araştırmasıdır. 2019 yılında 39 ülke 8. Sınıf seviyesinde Timss değerlendirmesine katılmıştır. Bu çalışmada derslerde teknoloji kullanımının uluslararası düzeyde matematik ve ... -
Descriptive analysis of the articles published in the last 10 years within the context of lifelong learning
Kılıç, Ahmet Emre; Yılmaz, Ramazan (Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2019-02-01)Bu çalışmanın amacı, alanyazında son on yıl içinde hayat boyu öğrenme konusunda yayınlanmış çalışmaların betimsel olarak analizini yapmaktır. Bu amaçla Web of Science veritabanında yer alan ve SCI-EXPANDED, SSCI ile A&HCI ... -
Development of a student evaluation form toward peer ınstruction
Olpak, Yusuf Ziya; Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Turkish Online Journal of Educational Technology, 2017-05-01)Peer instruction is an interactive student-centered teaching method. Ensuring student interaction during the lesson and concentrating the attention of the students on the basic concepts are main aims of the peer instruction. ... -
Educational interface agents as social models to influence learner achievement, attitude and retention of learning
Yılmaz, Ramazan; Çakmak, Ebru Kılıç (Elsevier, 2012)Bu araştırma, fen ve teknoloji derslerinde farklı özelliklere sahip eğitsel arayüz ajanlarının ilköğretim öğrencilerinin akademik başarı, tutum ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerine etkilerini incelemektedir. Araştırma, bir ... -
The effect of structure in flipped classroom designs for deep and surface learning approaches
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Öztürk, Tuğba; Yılmaz, Ramazan (Turkish Online Journal of Educational Technology, 2017-04-01)A growing body of research is concerned with the implications of Flipped Classroom (FC) model at higher education institutions. There is a wide range of the opinions and experiences on FC model and the model is still being ... -
The effect of the metacognitive support via pedagogical agent on self-regulation skills
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan; Olpak, Yusuf Ziya (Sage, 2017)Ters yüz sınıf (TYS) günümüz eğitim sisteminde birçok disiplinde giderek popüler bir model haline gelmektedir. TYS modelinin etkili olabilmesi için öğrencinin öz-düzenleme becerisine sahip olması önemlidir. TYS modelinin ... -
Eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi
Beşkaya, Yaşar Murat; Yılmaz, Ramazan (Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2018-08-01)Bu araştırmanın amacı; eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerini çeşitli değişkenlere (cinsiyet, yöneticilik deneyimi, yaş ve eğitim düzeyi) göre incelemek ve eğitim ... -
Eğitimde makine öğrenmesi: Araştırmalardaki güncel eğilimler üzerine inceleme
Tosunoğlu, Ergin; Yılmaz, Ramazan; Özeren, Eren; Sağlam, Zeynep (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2021)Araştırmanın amacı eğitim bilimleri alanında makine öğrenmesi yöntemleri kullanılarak yazılmış makalelerdeki eğilimleri incelemektir. Web of Science veri tabanında 2015 yılından 2020 yılına kadar olan 5 yıllık süreci ... -
Enhancing community of inquiry and reflective thinking skills of undergraduates through using learning analytics‐based process feedback
Yılmaz, Ramazan (Wiley, 2020)Bu araştırma, öğrencilerin öğrenme topluluğu (öğretim, sosyal ve bilişsel mevcudiyet) algıları ve yansıtıcı düşünme becerileri üzerine öğrenme analitiği (LA) tabanlı süreç geri bildirimi kullanmanın etkisini araştırmayı ... -
Examination of students processes of searching information in education informatics network via eye tracking
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan; Yıldız Durak, Hatice; Keser, Hafize (World Journal on Educational Technology: Current Issues, 2019-01-01)The extensification activities of Education Informatics Network use in Turkey are in progress. The use and preferability of this education portal by teachers and students depend on various factors. One of these factors is ... -
Examination of the effectiveness of the task and group awareness support system used for computer-supported collaborative learning
Yılmaz, Ramazan; Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem (Springer, 2020)Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede kullanılan görev ve grup farkındalık destek sisteminin etkinliğinin incelenmesi Bu çalışma, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede (CSCL) pedagojik bir ajan (PA) tarafından grup ...