Seyahat acentesi çalışanlarının sosyo-demografik özelliklerine bağlı olarak iletişim engellerinin karşılaştırılması
Özet
Seyahat acenteleri, seyahat endüstrisinde kilit bir konuma sahiptir. Müşterilerin tatil planlarını organize etmek, uçuş ve konaklamalarını düzenlemek, onlara tur paketleri sunmak ve çeşitli seyahat hizmetlerini sağlamakla sorumludur. Genellikle halkla ilişkiler faaliyetleri yürütme, rezervasyon yapma, destinasyon bilgisi sağlama ve seyahat sigortası gibi alanlarda müşterilerine hizmet sunmaktadır. Seyahat acenteleri, farklı dilleri konuşan ve farklı kültürlerden gelen insanlarla etkileşim kurmak zorunda olan iş ortamlarıdır. Bu durum, seyahat acentesi çalışanlarının iletişim becerilerini geliştirmelerini ve çeşitli iletişim engellerini aşmalarını gerektirmektedir.
Yapılan çalışmada seyahat acentesi çalışanlarının iletişim becerilerini geliştirebilmeleri için öncelikle iletişimsel eksikliklerinin tespit edilmesine yönelik hangi iletişim engellerine sahip olduklarının belirlenmesi hedeflenmiştir. Çalışmada örneklem belirlenirken seyahat acentelerinin yoğun olduğu bir yer olan Ankara İli tercih edilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi benimsenmiş ve araştırmanın verileri yüz yüze anket yöntemi ile toplanmıştır. SPSS istatistik paket programı kullanılarak yapılan veri analizi, seyahat acentesi çalışanlarının iletişim engellerinin dilsel ve davranışsal boyutlara katılım düzeylerinin eğitim durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, bağımsız örneklem t-testi sonuçlarına göre, çalışanların algısal iletişim engeli boyutuna katılım düzeylerinin medeni durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, seyahat acentesi çalışanlarının genellikle orta düzeyde iletişim engellerine sahip oldukları belirlenmiş ve bu sektörde halkla ilişkiler ve iletişim faaliyetlerinin önemli bir rol oynadığı görülmüştür. Travel agencies hold a key position in the travel industry, being responsible for organizing clients' holiday plans, arranging flights and accommodations, offering tour packages, and providing various travel services. They generally offer services to their customers in areas such as conducting public relations activities, making reservations, providing destination information and travel insurance. Travel agencies operate in work environments where they must interact with people speaking different languages and coming from different cultures. This necessitates travel agency employees to enhance their communication skills and overcome various communication barriers.
The aim of this study was to identify the communication barriers that travel agency employees face in order to improve their communication skills. Ankara Province, a location with a high concentration of travel agencies, was chosen as the sample for the study. The research adopted a quantitative research method, and data were collected through face-to-face surveys. Data analysis conducted using the SPSS statistical package program revealed that the participation levels of travel agency employees in linguistic and behavioral dimensions of communication barriers were statistically significant based on their educational backgrounds. Furthermore, according to the results of independent sample t-tests, the participation levels of employees in the perceptual communication barrier dimension were found to be statistically significant based on their marital statuses. The research findings indicate that travel agency employees generally possess intermediate levels of communication barriers, and it has been observed that public relations and communication activities play a significant role in this sector.