Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSürücü, Çağrı
dc.contributor.authorAvcı, Özkan
dc.date.accessioned2025-01-23T13:12:22Z
dc.date.available2025-01-23T13:12:22Z
dc.date.issued2024-06-08
dc.identifier.citationSürücü, Ç., & Avcı, Ö. (2024). Seyahat acentesi çalışanlarının sosyo-demografik özelliklerine bağlı olarak iletişim engellerinin karşılaştırılması. 2. Uluslararası Türk Dünyası Beşeri, Sosyal, Eğitim ve Finans Kongresi, 06-08 Haziran, 1407-1417. Bakü, Azerbaycan.tr_TR
dc.identifier.isbn9786256879614
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/16498
dc.description.abstractSeyahat acenteleri, seyahat endüstrisinde kilit bir konuma sahiptir. Müşterilerin tatil planlarını organize etmek, uçuş ve konaklamalarını düzenlemek, onlara tur paketleri sunmak ve çeşitli seyahat hizmetlerini sağlamakla sorumludur. Genellikle halkla ilişkiler faaliyetleri yürütme, rezervasyon yapma, destinasyon bilgisi sağlama ve seyahat sigortası gibi alanlarda müşterilerine hizmet sunmaktadır. Seyahat acenteleri, farklı dilleri konuşan ve farklı kültürlerden gelen insanlarla etkileşim kurmak zorunda olan iş ortamlarıdır. Bu durum, seyahat acentesi çalışanlarının iletişim becerilerini geliştirmelerini ve çeşitli iletişim engellerini aşmalarını gerektirmektedir. Yapılan çalışmada seyahat acentesi çalışanlarının iletişim becerilerini geliştirebilmeleri için öncelikle iletişimsel eksikliklerinin tespit edilmesine yönelik hangi iletişim engellerine sahip olduklarının belirlenmesi hedeflenmiştir. Çalışmada örneklem belirlenirken seyahat acentelerinin yoğun olduğu bir yer olan Ankara İli tercih edilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi benimsenmiş ve araştırmanın verileri yüz yüze anket yöntemi ile toplanmıştır. SPSS istatistik paket programı kullanılarak yapılan veri analizi, seyahat acentesi çalışanlarının iletişim engellerinin dilsel ve davranışsal boyutlara katılım düzeylerinin eğitim durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, bağımsız örneklem t-testi sonuçlarına göre, çalışanların algısal iletişim engeli boyutuna katılım düzeylerinin medeni durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, seyahat acentesi çalışanlarının genellikle orta düzeyde iletişim engellerine sahip oldukları belirlenmiş ve bu sektörde halkla ilişkiler ve iletişim faaliyetlerinin önemli bir rol oynadığı görülmüştür.tr_TR
dc.description.abstractTravel agencies hold a key position in the travel industry, being responsible for organizing clients' holiday plans, arranging flights and accommodations, offering tour packages, and providing various travel services. They generally offer services to their customers in areas such as conducting public relations activities, making reservations, providing destination information and travel insurance. Travel agencies operate in work environments where they must interact with people speaking different languages and coming from different cultures. This necessitates travel agency employees to enhance their communication skills and overcome various communication barriers. The aim of this study was to identify the communication barriers that travel agency employees face in order to improve their communication skills. Ankara Province, a location with a high concentration of travel agencies, was chosen as the sample for the study. The research adopted a quantitative research method, and data were collected through face-to-face surveys. Data analysis conducted using the SPSS statistical package program revealed that the participation levels of travel agency employees in linguistic and behavioral dimensions of communication barriers were statistically significant based on their educational backgrounds. Furthermore, according to the results of independent sample t-tests, the participation levels of employees in the perceptual communication barrier dimension were found to be statistically significant based on their marital statuses. The research findings indicate that travel agency employees generally possess intermediate levels of communication barriers, and it has been observed that public relations and communication activities play a significant role in this sector.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBZT Turan Akademitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSeyahat Acenteleritr_TR
dc.subjectİletişimtr_TR
dc.subjectİletişim Engelleritr_TR
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTravel Agenciestr_TR
dc.subjectCommunicationtr_TR
dc.subjectCommunication Barrierstr_TR
dc.subjectPublic Relationstr_TR
dc.subjectTourismtr_TR
dc.titleSeyahat acentesi çalışanlarının sosyo-demografik özelliklerine bağlı olarak iletişim engellerinin karşılaştırılmasıtr_TR
dc.title.alternativeA comparison of communication barriers of travel agency employees depending on their socio-demographic characteristicstr_TR
dc.typeconferenceObjecttr_TR
dc.relation.journal2. Uluslararası Türk Dünyası Beşeri, Sosyal, Eğitim ve Finans Kongresitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Bartın Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-0454-9020tr_TR
dc.contributor.authorID0000-0003-1524-1379tr_TR
dc.identifier.startpage1407tr_TR
dc.identifier.endpage1417tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster