Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBalık, Macit
dc.contributor.editorKöksal, Taşkın
dc.date.accessioned2020-01-21T10:55:36Z
dc.date.available2020-01-21T10:55:36Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.isbn6051801742
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2412
dc.description.abstractTürk hikâyeciliğinde Muhayyelât-ı Aziz Efendi ile başlatılan fantastik ve fantastiğe sınır komşusu olarak tekinsiz ve olağandışını anlatının odağına alan ürünleri Ahmet Mithat’ın Çengi’si, Hüseyin Rahmi Gürpınar’ın Gulyabani’si ve Peyami Safa’nın Matmazel Noraliya’nın Koltuğu ile sürdüren Berna Moran’a göre popüler anlatı sınıfının son dönem sacayağını fantezist tarzıyla Nazlı Eray oluşturur.en_US
dc.description.tableofcontentsÖNSÖZ ....................................................................................7 KISALTMALAR ....................................................................11 GİRİŞ .....................................................................................13 1. NAZLI ERAY’IN BİR YAZAR OLARAK PORTRESİ..24 1.1. Hayatı ......................................................................24 1.2. Sanat Anlayışı .......................................................26 1.3. Eserleri ....................................................................31 1.3.1. Öyküleri ........................................................31 1.3.2. Romanları ...................................................36 1.3.3. Diğer Eserleri ................................................45 2. NAZLI ERAY’IN ÖYKÜLERİNDE DÜŞ, DÜŞLEM VE GERÇEKLİK ........................................................................47 2.1. Gerçeklik ...........................................................................47 2.1.1. Otobiyografik Gerçeklik ....................................47 2.1.2. Öykü Kişisi Olarak Yazar ................................52 2.1.3. Toplumcu Gerçekçilik .......................................55 2.1.4. Evlilik ..................................................................59 2.1.5. Kadın ....................................................................61 2.1.5.1. Kadın ve Yazı .............................................63 2.1.5.2. Serüven Düşkünü Kadın ........................68 2.1.5.3. Kentsoylu Kadının Ruhsal Açmazları .....74 2.1.5.4. Dişil Cazibe ................................................80 2.1.6. Erkek ....................................................................81 2.1.7. Ruhsal Gerçeklik ................................................82 2.2. Fantastik .............................................................................86 2.2.1. Düş ......................................................................92 2.2.2. Olağanüstü Fantastik ......................................104 2.2.3. Metamorfoz ......................................................115 2.2.4. Tekinsiz Fantastik ............................................117 2.2.5. Masal .................................................................119 2.2.6. Bilim-Kurgu .....................................................125 2.2.7. Mitoloji .............................................................129en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGece Kitaplığıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNazlı Erayen_US
dc.subjectTurkish literatureen_US
dc.subjectTürk edebiyatıen_US
dc.titleNazlı Eray'ın öykülerinde düş ve gerçeken_US
dc.typebooken_US
dc.description.version1. Baskıen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4589-0428en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster