dc.contributor.author | Balık, Macit | |
dc.contributor.editor | Köksal, Taşkın | |
dc.date.accessioned | 2020-01-21T10:55:36Z | |
dc.date.available | 2020-01-21T10:55:36Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.isbn | 6051801742 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/2412 | |
dc.description.abstract | Türk hikâyeciliğinde Muhayyelât-ı Aziz Efendi ile başlatılan fantastik ve fantastiğe sınır komşusu olarak tekinsiz ve olağandışını anlatının odağına alan ürünleri Ahmet Mithat’ın Çengi’si, Hüseyin Rahmi Gürpınar’ın Gulyabani’si ve Peyami Safa’nın Matmazel Noraliya’nın Koltuğu ile sürdüren Berna Moran’a göre popüler anlatı sınıfının son dönem sacayağını fantezist tarzıyla Nazlı Eray oluşturur. | en_US |
dc.description.tableofcontents | ÖNSÖZ ....................................................................................7 KISALTMALAR ....................................................................11 GİRİŞ .....................................................................................13 1. NAZLI ERAY’IN BİR YAZAR OLARAK PORTRESİ..24 1.1. Hayatı ......................................................................24 1.2. Sanat Anlayışı .......................................................26 1.3. Eserleri ....................................................................31 1.3.1. Öyküleri ........................................................31 1.3.2. Romanları ...................................................36 1.3.3. Diğer Eserleri ................................................45 2. NAZLI ERAY’IN ÖYKÜLERİNDE DÜŞ, DÜŞLEM VE GERÇEKLİK ........................................................................47 2.1. Gerçeklik ...........................................................................47 2.1.1. Otobiyografik Gerçeklik ....................................47 2.1.2. Öykü Kişisi Olarak Yazar ................................52 2.1.3. Toplumcu Gerçekçilik .......................................55 2.1.4. Evlilik ..................................................................59 2.1.5. Kadın ....................................................................61 2.1.5.1. Kadın ve Yazı .............................................63 2.1.5.2. Serüven Düşkünü Kadın ........................68 2.1.5.3. Kentsoylu Kadının Ruhsal Açmazları .....74 2.1.5.4. Dişil Cazibe ................................................80 2.1.6. Erkek ....................................................................81 2.1.7. Ruhsal Gerçeklik ................................................82 2.2. Fantastik .............................................................................86 2.2.1. Düş ......................................................................92 2.2.2. Olağanüstü Fantastik ......................................104 2.2.3. Metamorfoz ......................................................115 2.2.4. Tekinsiz Fantastik ............................................117 2.2.5. Masal .................................................................119 2.2.6. Bilim-Kurgu .....................................................125 2.2.7. Mitoloji .............................................................129 | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Gece Kitaplığı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Nazlı Eray | en_US |
dc.subject | Turkish literature | en_US |
dc.subject | Türk edebiyatı | en_US |
dc.title | Nazlı Eray'ın öykülerinde düş ve gerçek | en_US |
dc.type | book | en_US |
dc.description.version | 1. Baskı | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-4589-0428 | en_US |