Başlık için Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü listeleme
Toplam kayıt 46, listelenen: 17-36
-
Fen bilgisi öğretmen adaylarının ders imecesi uygulamaları hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi
(Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 2018-04-01)Öğretmen adaylarının üniversitelerde aldığı eğitimin yanı sıra öğretmenlik uygulamaları derslerinde de mesleki gelişimlerine katkı sağlayacak farklı yöntemleri kullanmaları bu süreci iyi değerlendirmeleri gerekmektedir. ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM alanları ve eğitimi hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi
(International Conference on Education Research and Technologies, 2018-10-01)Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM (fen, teknoloji, mühendislik ve matematik) alanları ve eğitimi ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM alanları ve eğitimine ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının “elektrik ve manyetizma” konusundaki kavramsal anlamalarının incelenmesi
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2017-12)Öğrencilerin kalıcı öğrenmelerinin kavramsal anlamanın gerçekleşmesi ile oluştuğu bilinmektedir. İçerisinde çok sayıda soyut kavram barındırması sebebiyle fen konularının kalıcı öğrenilmesi daha zor olabilmektedir. Bu ... -
Fen bilgisi öğretmeni adaylarının geliştirdikleri stem temelli öğretim etkinliklerinin değerlendirilmesi
(International Conference on Education Research and Technologies, 2018-10)Fen eğitiminde son yıllarda disiplinler arası çalışmalara önem verildiği görülmektedir. Fen alanının diğer alanlarla birlikte öğrenme süreçlerine dahil edilmesini konu edinen çalışmalar STEM eğitiminin doğmasına neden ... -
Fen bilgisi öğretmeni adaylarının stem atölyesi üzerine görüşlerinin belirlenmesi
(International Conference on Education Research and Technologies, 2018-10-01)Bu çalışmada öğretmen adaylarının düzenlenen STEM eğitimi atölyesi üzerine görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Atölyede STEM anlayışı, tasarım tabanlı öğrenme, teknoloji uygulamaları, fen eğitiminde STEM ... -
Fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının mantıksal düşünme düzeyleri
(2019-03-15)Mantıksal düşünme; teorik, istatistiki ve neden-sonuca bağlı olan hipotezleri ve bilimsel bilgiyi anlamak ve değerlendirmek için gerekli olan becerileri kapsar. Mantıksal düşünme becerilerini kullanabilme, öğrencilerin ... -
Fen öğretiminde karma öğrenme: öz-yeterlik inancı ve teknolojiye yönelik tutuma etkisi
(Bartın Üniversitesi, 2016-10)Bu çalışmanın amacı, karma öğrenme yönteminin fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik öz-yeterlik inançlarına ve teknolojiye yönelik tutumlarına etkisini araştırmaktır. Çalışma, 2014-2015 öğretim yılı güz ... -
High School Students’ Use of Diagrams in Geometry Proofs
(2017-04-07) -
The impact of socio-scientific biology instruction on argumentation skills of preservice science teachers
(Narst, 2018-03-10)The study was aimed to determine how instruction driven by socio-scientific biology instruction over a semester period influenced PST’s argumentation skills. One-group research design guided the study. An instrument was ... -
The influence of applied current density on microstructural, magnetic, and morphological properties of electrodeposited nanocrystalline ni–co thin films
(Springer, 2015)Electrodeposited Ni–Co nanocrystalline thin films were grown onto indium tin oxide (ITO)-coated glass substrates from an electrolyte consisting of their sulfate salts and boric acid without stirring at ambient temperature. ... -
The influence of deposit composition controlled by changing the relative Fe ion concentration on properties of electroplated nanocrystalline Co-Fe-Cu ternary thin films
(TÜBİTAK, 2018)Ternary Co-Fe-Cu thin films with 78.5–92.4 at.% Co, 4.1–17.9 at.% Fe, and 3.1–3.6 at.% Cu were electroplated at ambient temperature from electrolytes with different relative Fe ion concentrations with respect to the Co ion ... -
İlkokul öğrencilerinin kesirlerle ı̇lgili hata ve kavram yanılgılarının giderilmesinde dijital hikâyelerle tasarlanan etkinliklerin uygulanması: bir eylem araştırması
(Uluslararasi Bilgisayar ve Ogretim Teknolojileri Sempozyumu, 2017-05-24)Teknolojinin etkin bir şekilde kullanılması, öğrencilerin öğrenmekte güçlük çektikleri matematik konularını anlamalarında önemli bir rol oynamaktadır. Teknolojinin matematik öğretiminde kullanımı, öğrencilere ... -
Matematı̇k öğretmenlerı̇nı̇n çokgenler konusundakı̇ matematı̇ksel formüller ve özellı̇klere ı̇lı̇şkı̇n kavramsal anlamaları
(Uluslararası Multı̇disipliner Çalışmaları Sempozyumu, 2018-12-22)Matematiksel formüller, nicelikler arasındaki ilişkiyi göstermeye yarayan kısa cebirsel ifadelerdir Matematik derslerinde çok sayıda formül olduğu için bu ifadeleri ezberlemek oldukça zordur. Matematik dersinin ... -
Morphological and microstructural properties of two-phase Ni–Cu films electrodeposited at different electrolyte temperatures
(Elsevier, 2013)In this study, Ni–Cu films are grown on ITO (indium tin oxide) coated glass substrates by electrodeposition technique at various electrolyte temperatures, and then surface morphology and structural properties have been ... -
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin en büyük ortak bölen ve en küçük ortak kat konusundaki bilgi oluşturma süreçlerinin ı̇ncelenmesi
(Uluslararası Eğitim Bı̇limleri ve Sosyal Bı̇limler Sempozyumu, 2017-11-03)Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin EBOB ve EKOK kavram- larını RBC+C modeli çerçevesinde bilgiyi soyutlama süreçlerini incelemektir. Bu çalışmanın sonuçlarının, öğrencilerin bir sayının ... -
Ortaokul matematik öğretmenlerinin yarı yapılandırılmış problem kurma becerilerinin incelenmesi: veri işleme öğrenme alanı
(International Congress On Mathematics, Engineering, Natural and Health Sciences, 2018-09-23)Bu araştırmada ortaokul matematik öğretmenlerinin veri işleme öğrenme alanında problem kurma becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada kurulan problemlerin derinlemesine incelenmesi amaçlandığından ... -
Ortaokul matemati̇k öğretmenleri̇ni̇n yapılandırılmış problem kurma beceri̇leri̇ni̇n i̇ncelenmesi̇
(Uluslararası Multı̇disipliner Çalışmaları Sempozyumu, 2018-11-16) -
Oyunlarla matematik : ders notu
(Bartın Üniversitesi, 2016) -
Öğretmen adaylarının somut materyal kullanımına ı̇lı̇şkı̇n görüşlerı̇
(Uluslararası Multı̇disipliner Çalışmaları Sempozyumu, 2018-11-16) -
Performans görevinin akran gruplar ve öğretmen yaklaşımları doğrultusunda çok-yüzeyli rasch ölçme modeli ile analizi
(2015)Bu araştırmanın amacı Genetik ve Biyoteknoloji konulu performans görevinin (poster) akran grupları ve öğretmen tarafından çok-yüzeyli Rasch ölçme modeliyle değerlendirmektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. ...