Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Title
Now showing items 21-40 of 115
-
The effect of teaching story text structure on writing anxiety levels of middle scholl students.
(2016)Writing is a skill based interaction that enable configuration in the minds of individuals reorganize information with operations such as data analysis, review, inquiry, association, checking. The development of writing ... -
Eğer ki ve illaki kelimelerinin yazımı hakkında
(2017-04)Yazım kurallarında veya herhangi bir kelimenin yazımında zaman zaman değişiklik yapılmaktadır. Yazım kurallarındaki değişiklikler, çoğu zaman bir bilgi kirliliği yaratmakta ve eğitim-öğretimi de olumsuz etkilemektedir. Bu ... -
Eşitlik kavramı bağlamında yeni sosyal bilgiler öğretim programlarının incelenmesi
(Kıbrıs Eğitim Araştırmaları Birliği, 2017)Geçmişten günümüze insanların uğrunda en çok mücadele verdiği kavramlardan biri eşitlik kavramıdır. Sosyolojik anlamda eşitlik, bedensel ve ruhsal farklılıkları ne olursa olsun bireyler arasında sosyal ve siyasal haklar ... -
Etkili konuşma öz yeterlik ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması
(2017)Öğretmenlerin bildiklerini aktarmada, öğrencilerine rehberlik etmede en önemli rolü iletişim oluşturmaktadır. İletişimin temelinde ise etkili ve güzel konuşma vardır. Bu nedenle öğretmen adaylarına güzel, doğru ve etkili ... -
Evaluation of human rights, citizenship and democracy course by teacher's vision
(World Journal of Education, 2018-04-15)Human Rights, Citizenship and Democracy Course draws attention to with topics such as human rights, effective citizenship. In terms of content, it has an important place in contemporary education concept. It is thought ... -
Evaluation ofsocial studies teachers’ usage situation ofliterary works intheir courses: Bartın sample
(Bartın Üniversitesi, 2018)Literature can be defined as a branch of art by which people express their emotions, thoughts, imaginations and ideals verbally or in written through language. It is one of the many ... -
Examples of instructional design for social studies according to meaningful learning and information processing theories
(Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2011) -
Grafik örgütleyicilerin dil öğretme ve öğrenme alanlarındaki başarıya etkisi: bir meta analiz çalışması
(2017-07-06)Bu araştırmanın amacı, grafik örgütleyicilerin dil öğretme ve öğrenme alanlarında geleneksel tekniklere göre öğrenci başarısı üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığını incelemektir. Bu doğrultuda söz konusu alanda ... -
Hikâye edici metin yapısı öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin yazma kaygılarına etkisi
(2016)Bu araştırmanın amacı hikâye edici metin yapıları öğretiminin öğrencilerin yazma kaygı düzeylerine olan etkisini belirlemektir. Ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı araştırmanın ... -
Hoşgörü değerine yönelik etkinliğin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
(Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, 2015-04-18)Bünyesinde sevgi, saygı, güven, anlayış, kabul gibi anlamları taşıyan, demokrasi, barış, uyum, özgürlük gibi olumlu durumların ortaya çıkmasını sağlayan hoşgörü hem kişiler arası ilişkilerin hem yaşanan toplumun hem de ... -
The impact of teaching the subjects under "science in time" unit in the social studies class in the 7th grade using jigsaw technique on the academic success of the students
(Universal Journal of Educational Research, 2017)The main point in today’s educational approach is that it is based on a student-centered approach. One of the alternative instruction techniques having a convenient content for this system is the ... -
Intangible cultural heritage attitude scale: validity and reliability study
(Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019)The goal of this study is to develop a valid and reliable assessment instrument for determining the attitudes of secondary school students towards intangible cultural heritage components. Items included in the assessment ... -
An investigation of secondary school 7th grade students’ awareness for intangible cultural heritage
(İESTE, 2017)The aim of this study is to determine the secondary school students’ views about the intangible cultural heritage (ICH) elements, which are in the social studies curriculum, and to raise awareness of these elements if ... -
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları (Bartın örneklemi)
(Elementary Education Online, 2018)Bu araştırmanın amacı dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarını incelemektir. Araştırma tarama yöntemiyle yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Bartın il merkezinde bulunan 47 resmî ilkokulun dördüncü sınıflarında ... -
İlköğretim branş öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma
(Mustafa Kemal Üniversitesi, 2012)Bu araştırma, ilköğretimde çalışan branş öğretmenlerinin ilköğretim müfredatında yer alan değerlere ve değer eğitimine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinde ... -
İskoçya'da yaşayan Türklerin dil kullanımı ve dil tercihlerinde bireysel etmenler
(Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2016)Bu araştırma İskoçya’da yaşayan Türklerin dil kullanımları ve dil tercihlerindeki bireysel etmenlerin rolünü belirlemek üzere yapılmıştır. Araştırmanın amacı, dil kullanımının bireysel etmenlerle nasıl bir ilişki içinde ... -
Kelime öğretim yöntemlerinin kelime hazinesinin gelişimindeki etkisinin karşılaştırılması: meta analitik bir değerlendirme
(2017-07-29)Eğitim araştırmalarındaki en eski alanlardan biri olan kelime öğretiminin, bireylerin anlama ve anlatma becerilerinin yanında sosyal ve iletişimsel becerilerinin de gelişimine katkı sağlayan bir etkinlik alanı olduğu kabul ... -
Konuşma dili ve yazı dili etkileşimi
(Bartın Üniversitesi, 2012)Türkçede seslerle harfler arasındaki ilişki, Türkçenin büyük oranda yazıldığı gibi okunan ve okunduğu gibi yazılan bir dil olması sonucunu doğurmaktadır. Bu ilişki, konuşma ve yazma arasında bire bir uygulanamamaktadır. ... -
Kuramdan uygulamaya Türkçe ders kitabı incelemeleri
(Anı Yayınları, 2019)Bilgi ve iletişim teknolojileri her ne kadar hayatın her alanında olduğu gibi eğitim alanında da kullanılmayabaşlasa da ders kitaplarının yerinitutmaya henüz aday değildir. Sınıflar akıllı tahtalarla donatıldığı halde ... -
Kırsal alanda yaşayanların somut olmayan kültürel miras aktarımına ilişkin bir inceleme: Bartın örneği
(Uluslararası Bilim Kültür ve Spor Derneği, 2018)Kültürel miras, birey lerin y üzy ıllarca insanlık y ararı için ürettiği ve geliştirdiği madd i ve manevi her türlü olguy u kap sar. Bu y önüy le kültürel miras insan zekâsının b ir göstergesi say ılabilir. Top lumların ...