Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Title 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Title
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 19-38 of 117

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.type
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Thumbnail

      The effect of argumentative text pattern teaching on success of constituting argumentative text elements 

      Özdemir, Serpil (World Journal of Education, 2018)
      The aim of this study is to view how argumentative text pattern teaching influences constituting argumentative essay elements. The study was performed according to one-group pre-test post-test design. The study was carried ...
    • Thumbnail

      The effect of summarization strategies teaching on strategy usage and narrative text summarization success 

      Özdemir, Serpil (Universal Journal of Educational Research, 2018)
      The purpose of this study is to examine the effect of summarization strategies teaching on usage of summarization strategies and narrative text summarization success. The study was carried out in a single-group pre-test-post-test ...
    • Thumbnail

      The effect of teaching story text structure on writing anxiety levels of middle scholl students. 

      Sulak, Süleyman Erkam; Kansızoğlu, Hasan Basri; Kemiksiz, Ömer (2016)
      Writing is a skill based interaction that enable configuration in the minds of individuals reorganize information with operations such as data analysis, review, inquiry, association, checking. The development of writing ...
    • Thumbnail

      Eğer ki ve illaki kelimelerinin yazımı hakkında 

      Balyemez, Sedat (2017-04)
      Yazım kurallarında veya herhangi bir kelimenin yazımında zaman zaman değişiklik yapılmaktadır. Yazım kurallarındaki değişiklikler, çoğu zaman bir bilgi kirliliği yaratmakta ve eğitim-öğretimi de olumsuz etkilemektedir. Bu ...
    • Thumbnail

      Eşitlik kavramı bağlamında yeni sosyal bilgiler öğretim programlarının incelenmesi 

      Gürel, Davut; Çetin, Turhan (Kıbrıs Eğitim Araştırmaları Birliği, 2017)
      Geçmişten günümüze insanların uğrunda en çok mücadele verdiği kavramlardan biri eşitlik kavramıdır. Sosyolojik anlamda eşitlik, bedensel ve ruhsal farklılıkları ne olursa olsun bireyler arasında sosyal ve siyasal haklar ...
    • Thumbnail

      Etkili konuşma öz yeterlik ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması 

      Akdoğdu, Eda; Kansızoğlu, Hasan Basri (2017)
      Öğretmenlerin bildiklerini aktarmada, öğrencilerine rehberlik etmede en önemli rolü iletişim oluşturmaktadır. İletişimin temelinde ise etkili ve güzel konuşma vardır. Bu nedenle öğretmen adaylarına güzel, doğru ve etkili ...
    • Thumbnail

      Evaluation of human rights, citizenship and democracy course by teacher's vision 

      Şahan, Gülsün; Tural, Ayşegül (World Journal of Education, 2018-04-15)
      Human Rights, Citizenship and Democracy Course draws attention to with topics such as human rights, effective citizenship. In terms of content, it has an important place in contemporary education concept. It is thought ...
    • Thumbnail

      Evaluation ofsocial studies teachers’ usage situation ofliterary works intheir courses: Bartın sample 

      Er, Harun; Kaymakcı, Selahattin (Bartın Üniversitesi, 2018)
      Literature can be defined as a branch of art by which people express their emotions, thoughts, imaginations and ideals verbally or in written through language. It is one of the many ...
    • Thumbnail

      Examples of instructional design for social studies according to meaningful learning and information processing theories 

      Ünal, Fatma (Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2011)
    • Thumbnail

      Grafik örgütleyicilerin dil öğretme ve öğrenme alanlarındaki başarıya etkisi: bir meta analiz çalışması 

      Kansızoğlu, Hasan Basri (2017-07-06)
      Bu araştırmanın amacı, grafik örgütleyicilerin dil öğretme ve öğrenme alanlarında geleneksel tekniklere göre öğrenci başarısı üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığını incelemektir. Bu doğrultuda söz konusu alanda ...
    • Thumbnail

      Hikâye edici metin yapısı öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin yazma kaygılarına etkisi 

      Sulak, Süleyman Erkam; Kansızoğlu, Hasan Basri; Kemiksiz, Ömer (2016)
      Bu araştırmanın amacı hikâye edici metin yapıları öğretiminin öğrencilerin yazma kaygı düzeylerine olan etkisini belirlemektir. Ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı araştırmanın ...
    • Thumbnail

      Hoşgörü değerine yönelik etkinliğin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi 

      Ünal, Fatma; Er, Harun; Gürel, Davut (Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, 2015-04-18)
      Bünyesinde sevgi, saygı, güven, anlayış, kabul gibi anlamları taşıyan, demokrasi, barış, uyum, özgürlük gibi olumlu durumların ortaya çıkmasını sağlayan hoşgörü hem kişiler arası ilişkilerin hem yaşanan toplumun hem de ...
    • Thumbnail

      The impact of teaching the subjects under "science in time" unit in the social studies class in the 7th grade using jigsaw technique on the academic success of the students 

      Er, Harun (Universal Journal of Educational Research, 2017)
      The main point in today’s educational approach is that it is based on a student-centered approach. One of the alternative instruction techniques having a convenient content for this system is the ...
    • Thumbnail

      Intangible cultural heritage attitude scale: validity and reliability study 

      Gürel, Davut; Çetin, Turhan (Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019)
      The goal of this study is to develop a valid and reliable assessment instrument for determining the attitudes of secondary school students towards intangible cultural heritage components. Items included in the assessment ...
    • Thumbnail

      An investigation of secondary school 7th grade students’ awareness for intangible cultural heritage 

      Gürel, Davut; Çetin, Turhan (İESTE, 2017)
      The aim of this study is to determine the secondary school students’ views about the intangible cultural heritage (ICH) elements, which are in the social studies curriculum, and to raise awareness of these elements if ...
    • Thumbnail

      İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları (Bartın örneklemi) 

      Özdemir, Serpil; Şerbetçi, Havva Nur (Elementary Education Online, 2018)
      Bu araştırmanın amacı dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarını incelemektir. Araştırma tarama yöntemiyle yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Bartın il merkezinde bulunan 47 resmî ilkokulun dördüncü sınıflarında ...
    • Thumbnail

      İlköğretim branş öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma 

      Özmen, Cengiz; Er, Harun; Gürgil, Fitnat (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2012)
      Bu araştırma, ilköğretimde çalışan branş öğretmenlerinin ilköğretim müfredatında yer alan değerlere ve değer eğitimine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinde ...
    • Thumbnail

      İskoçya'da yaşayan Türklerin dil kullanımı ve dil tercihlerinde bireysel etmenler 

      Özdemir, Serpil (Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2016)
      Bu araştırma İskoçya’da yaşayan Türklerin dil kullanımları ve dil tercihlerindeki bireysel etmenlerin rolünü belirlemek üzere yapılmıştır. Araştırmanın amacı, dil kullanımının bireysel etmenlerle nasıl bir ilişki içinde ...
    • Thumbnail

      Kelime öğretim yöntemlerinin kelime hazinesinin gelişimindeki etkisinin karşılaştırılması: meta analitik bir değerlendirme 

      Kansızoğlu, Hasan Basri (2017-07-29)
      Eğitim araştırmalarındaki en eski alanlardan biri olan kelime öğretiminin, bireylerin anlama ve anlatma becerilerinin yanında sosyal ve iletişimsel becerilerinin de gelişimine katkı sağlayan bir etkinlik alanı olduğu kabul ...
    • Thumbnail

      Konuşma dili ve yazı dili etkileşimi 

      Kansızoğlu, Hasan Basri (Bartın Üniversitesi, 2012)
      Türkçede seslerle harfler arasındaki ilişki, Türkçenin büyük oranda yazıldığı gibi okunan ve okunduğu gibi yazılan bir dil olması sonucunu doğurmaktadır. Bu ilişki, konuşma ve yazma arasında bire bir uygulanamamaktadır. ...

      DSpace@Bartın is member of:


      sherpa/romeo
      Dergi Adı / ISSN Yayıncı

      Exact phrase only All keywords Any

      Başlık İle Başlar İçerir ISSN


      Browse

      All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

      My Account

      LoginRegister

      DSpace@Bartın is member of:

      İLETİŞİM BİLGİLERİ

      Adres
      Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
      E-Posta
      acikerisim@bartin.edu.tr
      Creative Commons License

      DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.