Yazar "Kansızoğlu, Hasan Basri" için Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü listeleme
Toplam kayıt 15, listelenen: 1-15
-
Dinlediğini anlama ve hatrılama düzeyi bilgilendirici metin türlerine göre farklılaşmakta mıdır?
Kansızoğlu, Hasan Basri; Kemiksiz, Ömer; Sulak, Süleyman Erkam (2016)Bireyin ilk öğrenme alanı olan ve bu yönüyle diğer dil becerilerine temel oluşturan dinleme, “öğretilebilir, geliştirilebilir, ölçülebilir ve değerlendirilebilir” olma özelliklerine karşın ihmal edilen bir beceri olarak ... -
The effect of teaching story text structure on writing anxiety levels of middle scholl students.
Sulak, Süleyman Erkam; Kansızoğlu, Hasan Basri; Kemiksiz, Ömer (2016)Writing is a skill based interaction that enable configuration in the minds of individuals reorganize information with operations such as data analysis, review, inquiry, association, checking. The development of writing ... -
Etkili konuşma öz yeterlik ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması
Akdoğdu, Eda; Kansızoğlu, Hasan Basri (2017)Öğretmenlerin bildiklerini aktarmada, öğrencilerine rehberlik etmede en önemli rolü iletişim oluşturmaktadır. İletişimin temelinde ise etkili ve güzel konuşma vardır. Bu nedenle öğretmen adaylarına güzel, doğru ve etkili ... -
Grafik örgütleyicilerin dil öğretme ve öğrenme alanlarındaki başarıya etkisi: bir meta analiz çalışması
Kansızoğlu, Hasan Basri (2017-07-06)Bu araştırmanın amacı, grafik örgütleyicilerin dil öğretme ve öğrenme alanlarında geleneksel tekniklere göre öğrenci başarısı üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığını incelemektir. Bu doğrultuda söz konusu alanda ... -
Hikâye edici metin yapısı öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin yazma kaygılarına etkisi
Sulak, Süleyman Erkam; Kansızoğlu, Hasan Basri; Kemiksiz, Ömer (2016)Bu araştırmanın amacı hikâye edici metin yapıları öğretiminin öğrencilerin yazma kaygı düzeylerine olan etkisini belirlemektir. Ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı araştırmanın ... -
Kelime öğretim yöntemlerinin kelime hazinesinin gelişimindeki etkisinin karşılaştırılması: meta analitik bir değerlendirme
Kansızoğlu, Hasan Basri (2017-07-29)Eğitim araştırmalarındaki en eski alanlardan biri olan kelime öğretiminin, bireylerin anlama ve anlatma becerilerinin yanında sosyal ve iletişimsel becerilerinin de gelişimine katkı sağlayan bir etkinlik alanı olduğu kabul ... -
Konuşma dili ve yazı dili etkileşimi
Kansızoğlu, Hasan Basri (Bartın Üniversitesi, 2012)Türkçede seslerle harfler arasındaki ilişki, Türkçenin büyük oranda yazıldığı gibi okunan ve okunduğu gibi yazılan bir dil olması sonucunu doğurmaktadır. Bu ilişki, konuşma ve yazma arasında bire bir uygulanamamaktadır. ... -
Mehmet Âkif’in Safahat adlı eserinde yer alan şiirlerin çocuk edebiyatı ölçütlerine göre hikâyeleştirilmesi
Temizyürek, Fahri; Kansızoğlu, Hasan Basri (2016)Çocuklara yönelik olarak hazırlanan kitaplarda; duygu, düşünce, hayal ve olaylar, çocuksu bir dille ve duyarlılıkla, daha basit bir kurgu çerçevesinde eğitsel amaç güdülerek yazılmaktadır. Son yıllarda, yetişkin edebiyatının ... -
Öğretmen adaylarının yazma eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Kansızoğlu, Hasan Basri; Akdoğdu, Eda; Güler, Tuğçe (2018)Bu çalışmada öğretmen adaylarının yazma eğilimlerinin hangi yönde olduğu ve bu eğilimlerin bölüm ve cinsiyet değişkenlerine göre farklılaşma durumu araştırılmıştır. Bunun yanında öğretmen adaylarının anne-baba eğitim ... -
Süreç odaklı yazma yaklaşımlarının yazma başarısına etkisi: bir meta analiz
Kansızoğlu, Hasan Basri; Bayrak Cömert, Özlem (Çukurova Üniversitesi, 2017)The aim of this study is to identify -by merging the results of a large number of studies conducted in related literature review- at which level “writing as a process” approach affects students’ writing success. Additionally, ... -
Türkçe dersi öğretim programındaki ara disiplin alan kazanımlarına ilişkin bir araştırma
Kansızoğlu, Hasan Basri (2014)Bu çalışmada, genel olarak disiplinler arası yaklaşımın ve ara disiplinin tanıtılması, ara disiplin alan kazanımlarının birtakım ölçütlere göre analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Milli Eğitim Bakanlığı 6, 7 ve 8. ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının bilgi bilim inançları üzerine bir araştırma
Kansızoğlu, Hasan Basri; Akdoğdu, Eda (2017)İnsanların bilimsel bilginin doğasına, yapısına, bu bilginin nasıl oluşturulduğuna veya geliştirildiğine dair inanışları bilgi bilim inançlarını oluşturmaktadır. Bireysel ve toplumsal kaynaklı olabilen bu inançlar kişiden ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının medya okuryazarlığı dersine yönelik görüşleri
Kansızoğlu, Hasan Basri (2016)Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültesinde öğrenim gören Türkçe öğretmeni adaylarının “Medya Okuryazarlığı” dersine yönelik görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması ile desenlenen araştırmanın ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının sınıf yönetimine ilişkin görüşleri
Kansızoğlu, Hasan Basri; Şama, Erdoğan (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın amacı, “öğretmen nitelikleri, sorunlar, sorunların çözümünde kullanılan stratejiler, beceri kazandırmada yapılması gerekenler, iletişim ve zaman kullanımı” gibi farklı boyutlarda Türkçe öğretmeni adaylarının ... -
Yazma eğilimi ölçeği’nin eğitim fakültesi bölümleri değişkenine göre ölçme eşdeğerliğinin belirlenmesi
Akdoğdu, Eda; Kansızoğlu, Hasan Basri; Kansızoğlu, Akgün (2018)Bu araştırmanın amacı, Piaza ve Siebert (2008) tarafından geliştirilen ve Türk kültürüne uyarlaması İşeri ve Ünal (2010) tarafından yapılan Yazma Eğilimi Ölçeği’nin öğretmen adayları örnekleminde bölüm değişkenine göre ...