Güncel Gönderiler: Meslek Yüksekokulları
Toplam kayıt 191, listelenen: 61-80
-
Spor pazarlamasında ürün kavramının incelenmesi
(International Journal of Science Culture and Sport, 2016-12)Geniş kitlelere hitap etme özelliğine sahip olan sportif faaliyetler içerisinde pazarlama unsurlarının yaygın ve etkin kullanımı söz konusudur. Pazarlama elemanlarından biri olan ürün kavramı bu faaliyetler içerisinde ... -
Spor pazarlamasında tutundurma karması elemanlarının kullanımının incelenmesi
(International Journal of Science Culture and Sport, 2016-09)Teknolojik gelişmelerin hızla artış gösterdiği günümüzde spor faaliyetleri geniş kitlelere hitap etmektedir. Ticari rekabet unsurlarının artışına paralel olarak spor kurumları da bu süreçte şirketleşme faaliyetlerine önem ... -
Marka, kimlik, turizm ve Bartın kent kimliği çalıştayı
(2020)Günümüzde ülkeler, bölgeler ve hatta kentler arasında bir çok alanda olduğu gibi turizm alanında da ciddi bir rekabet ortamı söz konusudur. Bu rekabette güçlü olabilmek için doğru ve sürdürülebilir stratejilerin oluşturulması ... -
The endemic plants in Bartın (Turkey), and their conservation status
(Biologica Nyssana, 2020-09-01)Bartın province located in the Western Black Sea region of Turkey has been selected as a floristic research unit. Bartın, previously a district of Zonguldak, has earned a provincial status in 1991. Compared to other ... -
Polystichum asiae-minoris (Dryopteridaceae), a new fern from Kastamonu, Turkey
(Phytotaxa, 2020-06-11)A new fern of Polystichum (Dryopteridaceae), P. asia-minoris, is described and illustrated from Horma Canyon in the borders of Küre Mountains National Park in Kastamonu Province located in the north of Turkey. Polystichum ... -
Astragalus bartinense (Fabaceae), a new species from Turkey
(Acta Botanica Croatica, 2020-09)Astragalus bartinense is described as a new species from Bartın Province in Northern Anatolia, Turkey. The new species is close to A. depressus L. and A. froedinii Murb., but distinctly differs from A. froedinii in having ... -
Milan Nedić iktidarında Sırp toplumunda düşman inşası propagandasına yönelik bir inceleme
(2020)Mihver Devletleri, 18 Nisan 1941 tarihinde Yugoslavya Krallığı’nıişgal ederek topraklarını kendi aralarında paylaşmıştır. Sırbistan’da iseUlusal Kurtuluş Hükümeti adında Almanya’nın güdümünde bir devletkurulmuş, Başbakanlığına ... -
Bulanık TOPSIS yöntemi ile termal otel seçimi: Afyonkarahisar örneği
(Bartın Üniversitesi, 2020-05-31)Bu çalışmada Bulanık TOPSIS yöntemi ile termal otel seçiminin nasıl yapılabileceği incelenmiştir. Analizde beş tane değerlendirme kriteri kullanılmıştır. Bu kriterlere göre alternatiflerin başarı değerleri alınarak karar ... -
The effects of liquid nitrogen treatment on the some physical and mechanical properties of scots pine and oriental spruce wood
(2017)The wood materials widely used from wood construction sector, urban furniture and interior design to furniture sector are renewable resource. Wood has some disadvantages regarding durability to combustion and biological ... -
Marmaris’i ziyaret eden turistlerin alışveriş deneyimlerine ilişkin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi
(Fırat Üniversitesi, 2020-03-25)Rekabetin artması ve modern yaşamın gelişmesi ile birlikte alışveriş günümüz toplumunda vazgeçilmez bir olgu haline gelmiştir. Bu olgu turizm endüstrisinin ayrılmaz bir parçası ve aynı zamanda turistler için önemli bir ... -
Turizmde çekicilik unsuru olarak gastronomi müzeleri: Marmaris bal evi örneği
(2017-03-20)Gastronomi müzeleri, hem farklı kültürlerin yeme içme alışkanlıklarının devam ettirilmesi ve hatırlanması, hem de bu değerin birer turistik pazarlama ürünü haline gelmesi bakımından, destinasyonların önemli çekiciliklerindendir. ... -
Gastronomi festivallerinin algılanan destinasyon imajına ve tekrar ziyaret etme niyetine etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve yöresi kuzugöbeği mantar festivali örneği
(2017)Festivaller keyifli, özel ve sıra dışı olan, yörenin ve yöreye özgü ürünlerin tanıtılması için yapılan sosyal ve kültürel etkinliklerdir. Bu kapsamda ülkemiz farklı temalara sahip çok sayıda ulusal ve uluslararası festivale ... -
Mutfak profesyonellerinin Türk mutfağı uygulamalarına ilişkin görüşleri
(2017-01-20)Türk mutfağı dünyanın en zengin mutfaklarından biridir. Türk Mutfağını farklı kültürlerden insanlara tanıtmanın en etkili yollarından biri, ülkemizi ziyaret eden turistlere Türk Mutfağına ilişkin bazı yemeklerin orijinaline ... -
Yiyecek içecek işletmelerinin dijital pazarlama açısından incelenmesi: Ankara ili örneği
(2018)İletişimin doğasının farklılaştığı ve bilgiye ulaşmanın çok daha hızlandığı günümüzde; dijital ortamlar, işletmeler ve müşteriler arasındaki iletişimi daha ileri bir boyuta getirmiştir. Dolayısıyla dijital pazarlama ... -
Yiyecek içecek işletmesi tasarımının tüketici tercihleri üzerindeki etkisi
(Akademisyenler Birliği Derneği, 2015-04)Bu çalışma yiyecek içecek işletmesi tasarımının tüketici tercihleri üzerindeki etkisini ortaya koymak amacıyla planlanmış ve yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini Muğla ilinde faaliyet gösteren farklı yiyecek içecek ... -
Restoranlarda tablet mönü kullanımının tekrar ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisi
(2018)Bu çalışmanın amacı, revize edilmiş Teknoloji Kabul Modeli’nin (TKM) müşterilerin tablet mönü kullanan restoranları tekrar ziyaret etme niyetlerini incelemede kuramsal bir model olarak kullanılabilirliğini ortaya koymaktır. ... -
The concept of cittaslow as a marketing tool for destination development: the case of Mugla, Turkey
(Center for Promoting Ideas, 2015-06)Akyaka town situated in the southern coast of Aegean Sea in Turkey has gained a different status from other touristic destinations due to its participation in the Cittaslow network in 2011. The process of Akyaka’s participation ... -
The effects of aesthetic value in food and beverage businesses on the aesthetic experiences and revisit intentions of customers
(2017-03-25)This study presents the effect of aesthetic value of food and beverage businesses on aesthetic experiences of the customers and their revisit intentions. According to the established study model, firstly aesthetic value ... -
Turizm alanında yiyecek ve içecek ile ilgili lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi
(2018)Yiyecek ve içecek alanında yazılan lisansüstü tezlerin son yıllarda önemli bir artış gösterdiği görülmektedir. Buradan hareketle, bu çalışmada 1990-2018 yılları arasında turizm ile ilgili altı anabilim dalında yazılan ... -
The impact of nanoparticles and moisture content on bonding strength of urea formaldehyde resin adhesive
(2018)Wood and wood products have been used in different environmental conditions. Moisture content (MC) and relative humidity (RH) are key parameters for these conditions and bonding strength. Nanotechnology has paved the way ...