Temel Eğitim Bölümü: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 75
-
The effect of outdoor education on the achievement and recall levels of primary school students in social studies course.
(2020)The aim of this study is to determine the effects of the implementation of activities based on outdoor education in social studies teaching on students' academic achievement and their level of knowledge recall. In the ... -
ABD ve Kanada’da sosyal bilgiler eğitimi alanındaki tezlerin değerlendirilmesi
(Ahi Evran Üniversitesi, 2016-08)Bu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili ABD ve Kanada’da hazırlanmış tezlerin değerlendirilmesidir. Araştırma analitik araştırma modelindedir. Araştırma verileri doküman inceleme kullanılarak elde edilmiştir. ... -
Altıncı sınıflarda sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin coğrafi kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgılarının belirlenmesi
(The Journal of Academic Social Science Studies, 2016-06-30)Bu çalışmanın amacı, 6. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki coğrafi kavramları anlama düzeylerini belirleyip sahip oldukları coğrafi kavram yanılgılarını tanımlamak ve ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nicel ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin “öğretmenlik uygulaması” dersine ilişkin görüş ve önerileri
(International Conference On Social Sciences, 2018)Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin bakış açısından öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşlerini ve önerilerini ortaya koymaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik araştırma ... -
Sosyal bilgiler dersi öğretim programındaki becerilerin 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında yer alan etkinlikler kapsamında incelenmesi
(The Journal of Academic Social Science Studies, 2019-12-31)Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler dersi öğretim programındaki beceriler ile 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitabındaki etkinliklerin uyumunun incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ... -
Sınıf dışı eğitim etkinliklerine yönelik öğrenci görüşleri
(Turkish Studies, 2019-06-10)Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı eğitime dayalı gerçekleştirilen etkinliklere yönelik öğrenci görüşlerini incelemektir. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden olgubilim ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin “öğretmenlik uygulaması” dersine ilişkin görüş ve önerileri
(Turkish Studies, 2018-06)Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin bakış açısından öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşleri ve önerileri ortaya koymaktır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik araştırma deseniyle ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının psikososyal özellikleri, ders çalışma yaklaşımları ve akademik özsaygı düzeyleri
(Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 2016)Bu çalışmada öğrencilerin sınıf öğretmen adaylarının psikososyal özellikleri, ders çalışma yaklaşımları ve akademik özsaygı düzeyleri incelenmektedir. Öğrencilerde kalıcı öğrenmeyi sağlamak, tüm eğitim programlarında olduğu ... -
Sosyal bilgiler, sınıf ve ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
(International Congress On Social Sciences, 2017)Bu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler, sınıf ve ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımlarını belirlemek ve bu yaklaşımların cinsiyet, yaş, öğrenim görülen sınıf düzeyi, bölüm (sözel-eşit ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına yönelik tutumlarının incelenmesi
(IJOPEC Publication Limited, 2017-12)Bu çalışma, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına yönelik tutum ve yaklaşımlarını çeşitli ... -
Eğitim fakültesi öğrencilerinin kamu personeli seçme sınavı (KPSS) kaygısının incelenmesi
(International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2017)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) yönelik kaygı düzeylerinin cinsiyet, bölüm, akademik not ortalaması, ailenin en uzun yaşadığı yer (yerleşim türü) ve ailenin gelir düzeyi ... -
Arazi kullanım bilincinin üniversite öğrencileri açısından değerlendirilmesi
(International Journal of Social Science, 2017-05-31)Arazi kullanım bilinci, bireylerin ve toplumların, arazi kullanımı ve çevresel et-kileri hakkında bilinç ve duyarlılık kazanmasını sağlamak şeklinde ifade edilebilir. Arazi kullanım bilinci, Türkiye’de günümüzde yeterince ... -
Planlı yazma modeli (alan taraması)
(Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2018-04-27)Yazma, duygu, düşünce, istek ve olayların belli kurallara uygun olarak birtakım sembollerle anlatılmasıdır. Yazma bir süreçtir, okul öncesinden başlamaktadır. Çocuğun okula gitmeden kalem tutması, karalaması, okula giden ... -
Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi
(Mustafa Kemal Üniversitesi, 2016)Yaşam boyu öğrenme, bireyin hayatı boyunca sürekli öğrenme eğilimleri içerisinde olması olarak ifade edilebilir. Öğretmenler, toplum yaşamına yön veren bireyler olarak düşünüldüğünde, öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme ... -
İlköğretim 1- 5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin tür ve tema açısından incelenmesi
(Mustafa Kemal Üniversitesi, 2016)Araştırmanın amacı 1-5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinleri tür ve tema açısından incelemektir. Araştırma 2012-2013 yılları arasında yapılmış olup betimsel nitelikli bir çalışmadır. Araştırmada nitel araştırma ... -
İlköğretim ikinci kademedeki (6–7. sınıf) öğretmen ve öğrencilerin bitişik eğik yazıya ilişkin görüşleri
(Bartın Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı ilköğretim II. kademede ki öğretmen ve öğrencilerin bitişik eğik yazıya ilişkin görüşlerini ve bitişik eğik yazı yazma başarılarını ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini Hatay ili Antakya ... -
Planlı yazma ve değerlendirme modelinin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin kompozisyon yazma becerilerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, 2015)Planlı Yazma ve Değerlendirme Modeli “Hazırlık, Taslak Oluşturma, Gözden Geçirme, Düzeltme, Sunum” bölümlerinden oluşan Süreç Temelli Yazma Modellerinden birisidir. Öğrenciler kompozisyon yazma sürecinde belirli sıkıntılar ... -
Okumaya hazıroluşluğun ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarına ilişkin tutumlarına etkisi
(Bartın Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, okumaya hazıroluşluğun ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarına ilişkin tutumlarına etkisini incelemek ve bu tutumların bazı değişkenlerden ne ölçüde etkilendiğini belirlemektir. Araştırma ... -
Impact of visuals on primary school 4th graders’ problem-solving success
(Universal Journal of Educational Research, 2018-10)Aim of the research was to investigate possible impact of visuals on primary school 4th graders’ problem-solving success.108 fourth graders studying at four primary schools in Bartın city center were assigned as ...