Kriz iletişiminde reklamın kullanımı ve 2006 yılı kuş gribi krizi örneği
Abstract
Bu araştırmada kriz iletişiminde reklamın kullanım yöntemlerinin belirlenmesi ve 2006 yılında ortaya çıkan ?kuş gribi krizi?nde kullanılan kriz reklamı uygulamalarının iletişim etkinliğinin ölçümlenmesi amaçlanmaktadır.İlk bölümde kriz kavramının tanımları, kullanıldığı alanları, krizi ortaya çıkaran faktörleri, kriz iletişimi ve kriz yönetimi, kriz iletişiminde reklamın kullanımı ve kullanım şekilleri incelenmiştir. İkinci bölümde 2006 kuş gribi krizinin ortaya çıkışı, Sağlıklı Tavuk Bilgi Platformunun ve beyaz et üreticilerinin uyguladığı kriz reklamı uygulamaları açıklanmıştır. Bunun yanı sıra kriz ile ilgili kamuoyu ve basında oluşan görüşler de ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise uygulanan anket çalışması ile 2006 kuş gribi krizinde uygulanan kriz reklamlarının iletişim etkinliği araştırılmıştır. Bu araştırmalara göre 2006 kuş gribi krizinde uygulanan reklamların hedef kitlenin markalı beyaz et ürünlerine karşı tutumlarını olumlu yönde etkilediği fakat davranışları etkilemediği tespit edilmiştir. Örgütlerin kiz öncesinde yaptığı markalaşma çalışmalarının krizi daha düşük şiddette yaşamalarını sağladığı ve krizi fırsata çevirmelerinde kolaylaştırıcı bir etken olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: kriz, kriz iletişimi, kriz reklamı, kuş grib
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=RZJRUPCXaXMNCgAgFvDOrw&no=IC7tI0XQHLJc2SNvsfR2pghttp://hdl.handle.net/11772/6673