Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞen, Can
dc.date.accessioned2022-01-05T12:47:15Z
dc.date.available2022-01-05T12:47:15Z
dc.date.issued2021-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6694
dc.description.abstract19. yüzyılda yeni bir sanat olarak doğan sinema, kendisinden önce var olan farklı sanatların imkânlarından yararlanmıştır ve günümüzde de yararlanmaya devam etmektedir. Sinemanın çeşitli ölçülerde yararlandığı sanatların başında edebiyat gelmektedir ve bu sebeple sinema-edebiyat ilişkisi üzerine pek çok çalışma yapılmıştır. Daha ziyade edebiyat eserlerinden (özellikle de romanlardan) uyarlama yoluyla çekilen filmlere odaklanan bu çalışmalarda senaryonun bağımsız bir tür olup olmayacağı konusu ve senaryoların edebî boyutu büyük ölçüde ihmal edilmiştir. Makalemizde, bu doğrultuda, ilk olarak sinemanın önemli unsurlarından biri olan senaryo metinlerinin edebiyat ve tiyatro ile olan ilişki üzerinde durarak, bu metinlerin edebî bir tür sayılıp sayılamayacağını tartışacağız. Bunun ardından senaryoların edebî açıdan nasıl incelenebileceği sorusuna eğileceğiz. Bu bağlamda, daha özel olarak, senaryoların edebî açıdan incelenmesinde anlatıcı unsurunun nasıl irdelenmesi gerektiğini kitap olarak yayımlanan ve aynı zamanda filme de çekilen beş senaryo örneği üzerinden göstermeye çalışacağız. Böylelikle senaryoların edebî olarak incelenebileceğini ortaya koyarak bu doğrultuda yapılacak yeni çalışmalara katkıda bulunmayı amaçlamaktayız.tr_TR
dc.description.abstractCinema, which was born as a new form of art in the 19th century, benefited from the potentials of different arts existed before it, and it continues to do so today. Literature is one of the primary arts, from which cinema benefited in various degrees, and for this reason, many studies have been conducted on the relationship between cinema and literature. In these studies, which mostly focused on the movies adapted from literary works (especially novels), whether the scenarios could be an independent genre or not and the literary aspects of the scenarios were neglected to a great extent. Accordingly, in this paper, firstly the relation of script texts, which are one of the important aspects of cinema, with literature and theatre will be emphasized on, and then whether these texts can be considered as a literary genre will be discussed. Afterwards, the question of how scenarios can be reviewed in a literary sense will be addressed. Within this context, more specifically, how the narrator element should be examined in the literary reviews of the scenarios will tried to be shown through five scenario examples that were originally published as a book and were also filmed. Thus, it is aimed to contribute to new studies to be conducted in this direction by revealing the fact that scenarios can be reviewed in a literary sense.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherHars Akademitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSinematr_TR
dc.subjectSinema-edebiyat ilişkisitr_TR
dc.subjectSenaryotr_TR
dc.subjectSenaryo incelemeleritr_TR
dc.subjectAnlatıcıtr_TR
dc.subjectCinematr_TR
dc.subjectCinema-literature relationshiptr_TR
dc.subjectScenariotr_TR
dc.subjectScenario reviewstr_TR
dc.subjectNarratortr_TR
dc.titleSenaryoların edebî açıdan incelenmesinde anlatıcı unsurutr_TR
dc.title.alternativeThe narrator element in the literary reviews of scenariostr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalHars Akademitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0001-7449-5112tr_TR
dc.identifier.volume4tr_TR
dc.identifier.issue8tr_TR
dc.identifier.startpage604tr_TR
dc.identifier.endpage620tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster