Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
Collections in this community
-
Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Doktora [4]
Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı'na ait doktora tez çalışmalarını içerir. -
Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans [36]
Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı'na ait yüksek lisans tez çalışmalarını içerir.
Recent Submissions
-
Oğuz Atay’ın Tutunamayanlar romanının Jack Mezirow’un dönüşümsel öğrenme kuramı bağlamında incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)Bu araştırmanın amacı hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi bağlamında Oğuz Atay’ın eseri Tutunamayanlar ile yetişkin eğitimi kapsamında yer alan dönüştürücü öğrenme arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda ... -
Nesnelerin interneti eğitiminin sınıf öğretmeni adaylarının proje performansına, bilgi işlemsel ve tasarım odaklı düşünmelerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)Teknolojinin hızla geliştiği günümüzde en büyük ihtiyaçlardan biri dijital dünyada uzman olan yetişmiş insan kaynağıdır. Eğitimin temeli olarak görülen ilkokul basamağındaki sınıf öğretmenlerine bu anlamda çok sorumluluk ... -
Ortaöğretim matematik dersi öğretmenlerinin öğretim programı farkındalıkları ve eğitim programına yönelik değerlendirmeleri
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)Bu araştırmada ortaöğretim matematik dersi öğretmenlerinin öğretim programı farkındalıklarının ve eğitim programına yönelik değerlendirmelerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. ... -
Bilişim etiği öğretiminde oyunlaştırma tabanlı uyarlanabilir bir öğrenme ortamının öğretmen eğitiminde etkililiğinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı, bilişim etiği öğretimine yönelik tasarlanan oyunlaştırma tabanlı uyarlanabilir bir öğrenme ortamının öğretmen adaylarının bilişim teknolojileri etik kullanım düzeyleri üzerindeki etkisini incelemektir. ... -
Öğretmenlerin teknopedagojik öz yeterlikleri ile öz yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada, öğretmenlerin teknopedagojik öz yeterlikleri ile öğretmen öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin ve bu öz yeterliklerin bazı değişkenlere göre değişip değişmediğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada ... -
Öğretmen adaylarının bilişsel esneklikleri ve duygusal okuryazarlık durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Araştırmanın amacı öğretmen adaylarının bilişsel esneklik ve duygusal okuryazarlık durumları arasındaki ilişki durumunun ele alınması ve çeşitli demografik değişkenler (cinsiyet, yaş, bölüm, yaşadığı yer/yaşadığı yer dışında ... -
Genç yetişkinlerin algıladığı ebeveyn tutumları ve öznel iyi oluşları ile kariyer uyumluluğu arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın amacı çalışan genç yetişkin bireylerin algıladığı ebeveyn tutumları ve öznel iyi oluşları ile kariyer uyumlulukları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın örneklemini tesadüfi ... -
Evrensel tasarıma dayalı öğrenme ilkeleri ile desteklenmiş proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin motivasyon ve 21. yüzyıl becerilerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı evrensel tasarıma dayalı öğrenme ilkeleri ile desteklenmiş proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin motivasyon ve 21. yüzyıl becerilerine etkisi hakkında görüşlerini belirlemektir. Araştırmada karma ... -
Ebeveynlerin hikâye anlatma öz-yeterlilik inançları: Ölçek geliştirme ve uygulama çalışması
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada ebeveynlerin hikâye anlatma tekniklerine uygun hikâye anlatma öz-yeterlilik inançlarına yönelik geçerli, güvenilir, kullanışlı bir ölçme aracı geliştirmek ve geliştirilen bu ölçme aracı ile Konya-Nevşehir ... -
Lise öğrencilerinin öz düzenleme düzeyleri ve eğitim stresleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın genel amacı, lise öğrencilerinin sahip oldukları öz düzenleme düzeyleri ve deneyimledikleri eğitim stresleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmada nicel ve nitel verilerin eş zamanlı toplanılıp ... -
Dijital ebeveynlik becerilerine yönelik veli ve öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Teknoloji çağıyla beraber ortaya çıkan dijital dünya, kullanıcısı olan her birey için olumlu ve olumsuz yanlar oluşturmaktadır. Bununla beraber çocuk kullanıcıların, bilişsel ve psikolojik anlamda olgunlaşmalarını henüz ... -
Çocuk gelişimi bölümü üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve öz-yönetimli öğrenme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmayla çocuk gelişimi bölümü lisans ve ön lisans öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve öz yönetimli öğrenme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca çocuk gelişimi öğrencilerinin, ... -
Öğretmenlerin öz yönetimli öğrenme ve çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Çevrim içi öğrenmenin yaygınlaşması öz yönetimli öğrenmeye duyulan ihtiyacı beraberinde getirmiştir. Pandemi koşulları sebebiyle öğretmenler çevrim içi öğrenme platformlarını aktif bir şekilde kullanmak zorunda kalmıştır. ... -
Üniversite öğrencilerinin algıladıkları belirsizlik düzeyi ile karar verme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın temel amacı, üniversite öğrencilerinin çeşitli demografik özelliklere (cinsiyet, yaş, sınıf ve öğrenim görülen bölüm) göre pandemi öncesi ile sonrasında (pandemi etkisinin devam ettiği dönemdir) algıladıkları ... -
Kavramsal ve tarihsel bağlamda Türklerde yetişkin eğitiminin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)İnsanoğlunun olduğu her yerde eğitim vardır. Eğitim, yaşam boyu devam eden zihinsel bir süreçtir. Türkler eğitime her zaman önem vermiştir. İslamiyet öncesi Türklerde eğitim, günümüzdeki gibi örgün ve yaygın eğitim olarak ... -
Sekizinci sınıf rehberlik ve kariyer planlama dersinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın temel amacı Sekizinci Sınıf Rehberlik ve Kariyer Planlama Dersine Yönelik Öğretmen görüşlerini belirlemektir. Bunun yanı sıra, öğretmenlerin programı uygularken karşılaştıkları zorlukları, programın ... -
Öğretmenlerin dijital okuryazarlığı ve engellerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada öğretmenlerin dijital okuryazarlık ve engellerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada geleceğin Dijital okuryazar bireylerini yetiştiren öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeylerini ve ... -
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde 6. sınıf öğrencilerinin nesnelerin interneti (ni) teknolojisini kullanarak ürettikleri projelerin rasch ölçme modeliyle değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı; bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde 6. sınıf öğrencilerinin Nesnelerin İnterneti (Nİ) teknolojisini kullanarak ürettikleri projelerin Rasch ölçme modeliyle değerlendirilmesidir. Ayrıca çalışmada, ... -
Halk Eğitim Merkezi kursiyerlerinin umutsuzluk ve sürekli kaygı düzeyleri ile hayat boyu öğrenme eğilimleri ilişkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı halk eğitim merkezi kursiyerlerinin umutsuzluk ve sürekli kaygı düzeyleri ile hayat boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda betimsel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
4-6 yaş okulöncesi dönemde çocuğu bulunan babaların yaşam boyu öğrenme motivasyonunun babalık rolü algısına etkisi ve babaların eğitime katılma durumlarının değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Araştırma 4-6 yaş okulöncesi dönemde çocuğu bulunan babaların yaşam boyu öğrenme motivasyonunun babalık rolü algıları açısından incelemek ve babaların çocukların eğitimine katkısını, sorun ve çözüm önerilerini değerlendirmek ...