Browsing by Department
Now showing items 21-40 of 65
-
The levels of using reading strategies of the prospective teachers
(Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2018)Okuduğunu anlama başarısı, bilişsel sürecin üstbilişsel stratejilerle izlenmesi ve kontrol edilmesi sonucunda artmaktadır. Üstbilişsel stratejiler okuma eğitiminde okuma stratejileri olarak yerini almaktadır. Öğrencilerin ... -
Life sciences curriculum in Turkey and the evaluation of values education in textbooks
(Middle-East Journal of Scientific Research, 2012)In primary schools in Turkey, life sciences is one of the lessons which take the responsibility ofpreparing students to the social life and help students gain intended values. In the vision ... -
Mehmet Âkif’in Safahat adlı eserinde yer alan şiirlerin çocuk edebiyatı ölçütlerine göre hikâyeleştirilmesi
(2016)Çocuklara yönelik olarak hazırlanan kitaplarda; duygu, düşünce, hayal ve olaylar, çocuksu bir dille ve duyarlılıkla, daha basit bir kurgu çerçevesinde eğitsel amaç güdülerek yazılmaktadır. Son yıllarda, yetişkin edebiyatının ... -
Metaphorical attitudes of social studies teacher candidatestowards the concept of “university”
(International Journal Of Eurasia Social Sciences, 2017)Educational process is one of the most crucial periods of human life. In this process, university life holds particular importance as universities are among the first places that set ground for individual and ... -
"Okul” kelimesi, “ekol”den mi geliyor?
(2017-05)1930’lu yıllar, dilde sadeleşme çalışmalarının yoğun olduğu dönemdir. Bizzat Atatürk’ün liderlik ettiği, yönlendirdiği bu çalışmalar sonucunda Türkçeye birçok yeni kelime kazandırılmış, yazı dili ile konuşma dili birbirine ... -
Okumaya ilişkin lisansüstü araştırmaların eğilimleri
(Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2018)Bu araştırmada okumaya ilişkin lisansüstü araştırmaların eğilimlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma modellerinden doküman incelemesi yönteminde yürütülmüştür. 201 tez, tez inceleme formu kullanılarak ... -
The opinions of prospective teachers on peer assessment
(Educational Research and Reviews, 2016)This research was conducted to determine the opinions of prospective teachers on peer assessment. The study was carried out at a university in the West Black sea with forty-one prospective Turkish teachers. The prospective ... -
Ortaokul öğrencilerinin eleştirel okuma özyeterlikleri
(Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin eleştirel okuma özyeterliklerini belirlemektir. Araştırma tarama yöntemi ile yapılmıştır. Araştırmaya Bartın’da, 3 ortaokulda 5., 6., 7. ve 8. sınıflarda okuyan 378 öğrenci ... -
Ortaöğretim öğrencileri için okumaya yönelik tutum ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Milli Eğitim Bakanlığı, 2014)Bu araştırmada, ortaöğretim öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarının belirlenmesinde kullanılabilecek bir ölçek geliştirilmiştir. Bu ölçek, alan yazında ortaöğretim öğrencilerinin okuma tutumlarını ölçecek bir ölçme ... -
Öğretmen adaylarının öğretim becerilerini geliştirmede akran koçluğunun rolü
(Ege Üniversitesi, 2021-12-17)Bu çalışmanın amacı akran koçluğunun öğretmenlik becerilerinin gelişimine etkisini belirlemektir. Araştırma karma yöntemlerden açıklayıcı sıralı desenle yürütülmüştür. Araştırmaya Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi ... -
Öğretmen adaylarının sosyal bilgiler dersinde öğretimi zor olan soyut kavramlara ilişkin bilişsel yapılarının incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, 2017)Kavramlar, ilkokul ve ortaokul çağındaki çocukların zihinlerindeki temel bilişsel yapıların oluşmasına ve yeni bilgileri anlamlı bir şekilde öğrenmelerine yardımcı olur. Kavramlar, bilgilerin temel yapı taşını; ... -
A qualitative study on the opinions of 7th grade students on intangible cultural heritage
(Review of International Geographical Education Online, 2019)The purpose of this study is to identify the opinions of 7th grade students at middle schools on the elements of intangible cultural heritage (ICH) and to reveal their levels of awareness on such elements. The study based ... -
Rousseau’nun Emile adlı eserinin sosyal bilgiler öğretim programındaki değerler açısından analizi
(2018-03)Rousseau’nun eğitim görüşlerini yansıtması bakımından önemli olan Emile ese-ri eğitim camiası için temel eserlerden biri olarak düşünülmektedir. Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda vurgulanan temel ... -
Sanal ortamda vatandaşlık
(Bartın Üniversitesi, 2012)Bu araştırma, sanal ortam kullanıcılarının, sanal ortamda vatandaşlığa ilişkin görüşlerini belirlemek ve bu görüşlerin cinsiyet, yaş ve kullandıkları sanal ortam platformlarına (2 boyutlu –3 boyutlu) göre ... -
Sosyal bilgiler dersinde değer aktarımı açısından Sadî Şirazî’nin “Bostan” ve “Gülistan” isimli eserlerinin incelenmesi
(Erzincan Üniversitesi, 2016)Değerlerin uygun bir eğitim anlayışı ile bireylere aktarımı konusunda farklı modeller üzerinde durulmaktadır. Bunlardan birisi de edebi eserlerin kullanımıdır. Bu araştırmada, sosyal bilgiler dersi kapsamında değer ... -
Sosyal bilgiler eğitiminde biyografi öğretimi
(Gazi Üniversitesi, 2009) -
Sosyal bilgiler öğretim programı ve ders kitaplarında biyografinin kullanımı
(Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2013)Sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünler ve bu bağlamda ele alınan biyografilerin kullanımı önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (4-7. Sınıflar) ve ders kitaplarında biyografinin ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı düzeylerinin değerlendirilmesi
(Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2015)İçinde bulunduğumuz çağ; bilginin sürekli üretildiği, hızlı bir şekilde yayıldığı ve aynı zamanda kısa sürede güncelliğini yitirdiği bir süreci içermektedir. Sürekli öğrenme ve bilgilenme yoluyla değişim kaçınılmaz hâle ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının lisansüstü öğretime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
(Ahi Evran Üniversitesi, 2017)Bilimsel ve teknolojik anlamda yaşanan hızlı gelişmeler, sosyal yaşamda büyük değişimlere neden olmakta ve bireylerin bu sürece uyumunu gerçekleştirme noktasında eğitime büyük görev düşmektedir. Daha nitelikli, ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına ilişkin tutumları
(2017-10-15)Bireylerin yaşadıkları topluma uyumu konusunda, geçmiş yaşantıları ve tecrübeleri önemlidir. Toplumların sahip olduğu değerler, sözlü kültür ve kültürel miras öğelerinin aktarımı aşamasında eğitimin yeri ve önemi büyüktür. ...