Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Makale Koleksiyonu
Recent Submissions
-
A study on destination image perceptions of domestic tourists
(Pro Global Science Association, 2023-11-29)The concept of destination image has turned into a widely researched concept to revitalize local regions. As various regions develop in tourism, they give tourists or potential tourists more choice rights, and individuals' ... -
Sosyal medyada ideolojik ve siyasi kutuplaşma üzerine nicel bir araştırma
(Orta Karadeniz İletişim Çalışmaları Dergisi, 2023-11-29)İnternet kullanıcılara yer ve zamandan bağımsız olarak sınırsız veriye ve enformasyona kolayca erişebilecekleri bir ortam sağlamıştır. Ancak özellikle sosyal medya mecralarının yaygınlaşması ile algoritmik filtreleme ... -
Emniyet kemerinin trafik güvenliğindeki rolü: Kamu spotlarının nitel analizi
(Trafik ve Ulaşım Araştırmaları Dergisi, 2023-04-30)Trafikte emniyet kemerinin kullanımı, meydana gelebilecek trafik kazalarında ağır yaralanma riskini önemli ölçüde azaltmaktadır. Bu nedenle yasal düzenlemeler, trafikte motorlu taşıt kullanan sürücülerin emniyet kemeri ... -
Communism propaganda in Soviet Armenia
(Terazi Yayıncılık, 2022-06-08)The Soviet Union brought communist regimes to power in the socialist republics affiliated to it and spread communist propaganda to ensure that the people embraced these regimes. The Soviet administration used discourses ... -
İkinci Dünya Savaşı’nda ABD’nin posterler üzerinden bilgi gizleme propagandası
(Sosyal Mucit Academic Review, 2022-06-29)In the Second World War(SWW), intelligence played an important role in winning the war for both the Allied-Powers and the Axis-Powers. During the war, both sides aimed to prevail against each other by using the intelligence ... -
Osmanlı İmparatorluğu’nun Birinci Dünya Savaşı’na giriş sürecinin Alman mizah dergisi Kladderadatsch’daki karikatürlerle temsili
(Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2022-06-30)Birinci Dünya Savaşı sırasında Alman ulusal çıkarları doğrultusunda Alman İmparatorluğu’nun propaganda aracı gibi hareket eden ve Alman İmparatorluğu’nun İtilaf Devletleri’ne karşı mücadelesine geniş yer veren Kladderadatsch ... -
İkinci Dünya Savaşı’nda Fransa’da antisemitist medya: Je Suis Partout Gazetesi üzerine bir inceleme
(Erciyes İletişim Dergisi, 2022-01-31)İkinci Dünya Savaşı’nda Nazi Almanya’sının Fransa’yı işgalinden sonra Üçüncü Fransız Cumhuriyeti yıkılmış ve yerine Vichy Fransa’sı adı verilen antisemitist bir rejim kurulmuştur. Bu dönemde Nazi Almanya’sının Fransa’yı ... -
Veri madenciliği algoritmalarına dayalı olarak sosyal medya üzerinden mobilya seçimindeki yönelimlerin belirlenmesi: Twitter örneği
(Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2019-12)İnternet kullanımındaki artışa paralel olarak dünyanın farklı noktalarındaki insanlar farklı konulardaki duygu ve düşüncelerini sosyal medyalar aracılığıyla kolay bir şekilde aktarabilmektedirler. Bu sosyal medyalar ... -
Çin Halk Cumhuriyeti’nde Sovyet Revizyonizmi’ne karşı kitapların propaganda amaçlı kullanımı
(Türk Kütüphaneciliği Derneği, 2021-06-30)Çin Halk Cumhuriyeti (ÇHC)’nde Sovyet Revizyonizmi olarak adlandırılan ve Marksizm’e ihanet olarak değerlendirilen Kruşçev’in politikaları, Soğuk Savaş içerisinde Çin-Sovyet Ayrılığı olarak bilinen dönemin başlamasına yol ... -
Marka kavram haritalarında metin madenciliği yöntemlerinin kullanımına yönelik kavramsal bir çalışma
(Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2020-05-31)Marka kavram haritaları marka çağrışımlarının gücünü, benzersizliğini ve tercih edilebilirliği ölçen ve bunları görselleştiren etkili bir yöntemdir. Marka imajı araştırmalarında çevrimiçi kullanıcı türevli içeriklere olan ... -
Sponsorluk faaliyetlerinin spora etkilerinin incelenmesi
(International Journal of Science Culture and Sport, 2016-12)Kendilerini rakiplerinden ayırmak ve pozitif kurumsal imaj sağlamak isteyen firmalar, halkla ilişkiler, pazarlama ve reklamcılık gibi örgütsel iletişim kanallarını en verimli şekilde kullanmak ve çalışmalarının verimliliğini ... -
Spor pazarlamasında ürün kavramının incelenmesi
(International Journal of Science Culture and Sport, 2016-12)Geniş kitlelere hitap etme özelliğine sahip olan sportif faaliyetler içerisinde pazarlama unsurlarının yaygın ve etkin kullanımı söz konusudur. Pazarlama elemanlarından biri olan ürün kavramı bu faaliyetler içerisinde ... -
Spor pazarlamasında tutundurma karması elemanlarının kullanımının incelenmesi
(International Journal of Science Culture and Sport, 2016-09)Teknolojik gelişmelerin hızla artış gösterdiği günümüzde spor faaliyetleri geniş kitlelere hitap etmektedir. Ticari rekabet unsurlarının artışına paralel olarak spor kurumları da bu süreçte şirketleşme faaliyetlerine önem ... -
Milan Nedić iktidarında Sırp toplumunda düşman inşası propagandasına yönelik bir inceleme
(2020)Mihver Devletleri, 18 Nisan 1941 tarihinde Yugoslavya Krallığı’nıişgal ederek topraklarını kendi aralarında paylaşmıştır. Sırbistan’da iseUlusal Kurtuluş Hükümeti adında Almanya’nın güdümünde bir devletkurulmuş, Başbakanlığına ... -
Üniversite öğrencilerinin sosyal medya etkileşimleri: Bartın Üniversitesi örneği
(Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 2018)İletişim teknolojileri günümüzde hızla gelişim göstermektedir. İletişim çağı olarak da isimlendirilen bu dönemde öne çıkan alanlar yeni medya ortamları olmaktadır. Yeni medya ortamları aynı anda çok sayıda kanaldan ... -
Öğrencilerin duygusal zekâ ile iletişim becerileri düzeylerinin bağımlı etkinliği üzerine bir uygulama
(Bartın Üniversitesi, 2018)Kendi duygularımız ve iletişim kurduğumuz diğer bireylerin duygularını anlamamız ve bilinçli olarak kullanabilmemiz için gerekli olan duygusal zekâ ve iletişim becerileri çalışmanın ana unsurlarını oluşturmaktır. Çalışma ...