Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 140
-
Learning analytics as a metacognitive tool to influence learner transactional distance and motivation in online learning environments
(Taylor&Francis, 2020)In this research, the effect of the use of learning analytics (LA) based feedback as a metacognitive tool on the learners’ transactional distance and motivation was examined. The research was carried out according to ... -
Learning analytics as a metacognitive tool to influence learner transactional distance and motivation in online learning environments
(Taylor & Francis Online, 2020)In this research, the effect of the use of learning analytics (LA) based feedback as a metacognitive tool on the learners’ transactional distance and motivation was examined. The research was carried out according to ... -
Student opinions about personalized recommendation and feedback based on learning analytics
(Springer, 2020)There is a growing interest in the use of learning analytics in higher education institutions. Learning analytics also appear to have the potential to be used to provide personalized feedback and support in online learning. ... -
Öğretmenler e-öğrenmeye hazır mı? Öğretmenlerin e-öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluklarının incelenmesi üzerine bir araştırma
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2020)E-öğrenmenin en önemli paydaşlarından öğretmenlerin e-öğrenme hazır bulunuşluk durumları, e-öğrenme ortamlarının başarılı şekilde oluşturulabilmesini, etkin bir şekilde uygulanabilmesini ve maksimum verimin alınabilmesini ... -
Investigation of pre-service teachers' opinions on advantages and disadvantages of online formative assessment: an example of online multiple-choice exam
(2020-06-15)The interest in using online formative assessment activities has gradually increased in both traditional teaching and distance education processes. Research emphasizes the importance of using online formative assessment ... -
Enhancing community of inquiry and reflective thinking skills of undergraduates through using learning analytics‐based process feedback
(Wiley, 2020)Bu araştırma, öğrencilerin öğrenme topluluğu (öğretim, sosyal ve bilişsel mevcudiyet) algıları ve yansıtıcı düşünme becerileri üzerine öğrenme analitiği (LA) tabanlı süreç geri bildirimi kullanmanın etkisini araştırmayı ... -
Çevrimiçi öğrenmeye dayalı uzaktan eğitimde öğrenci doyumu ile çeşitli değişkenler arasındaki ilişki
(2014)Bilgi ve iletişim teknolojilerinin sağlamış olduğu imkânlar sayesinde öğrenenlerin yaşam boyu öğrenen bireyler olmaları konusunda uzaktan eğitim çeşitli fırsatlar sunmaktadır. Özellikle web 2.0 teknolojisinin gelişimi ile ... -
Modeling different variables in flipped classrooms supported with learning analytics feedback
(2020-05-02)The aim of this research is to examine the relationships between students' community of inquiry, academic self-efficacy, reflective thinking skills, problem-solving skills, and metacognitive awareness in a flipped learning ... -
Vertical versus shared e-leadership approach in online project-based learning: a comparison of self-regulated learning skills, motivation and group collaboration processes
(Springer, 2020)Çevrimiçi proje tabanlı öğrenmede dikey ve paylaşılan e-liderlik yaklaşımı: Öz-düzenleyici öğrenme becerileri, motivasyon ve grup işbirliği süreçlerinin karşılaştırılması Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi proje tabanlı ... -
Vertical versus shared e-leadership approach in online project-based learning: a comparison of self-regulated learning skills, motivation and group collaboration processes
(Springer, 2020)The purpose of this research is to examine the effect of vertical and shared e-leadership approaches on self-regulated learning skills, motivation and group collaboration processes (group cohesion, group atmosphere, and ... -
Virtual reality in medical education
(IGI Global, 2020)Virtual Reality in Medical Education The aim of this research is to examine students’ acceptance and use of virtual reality technologies in medical education. Within the scope of the research, a questionnaire consisting ... -
Examination of the effectiveness of the task and group awareness support system used for computer-supported collaborative learning
(Springer, 2020)Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede kullanılan görev ve grup farkındalık destek sisteminin etkinliğinin incelenmesi Bu çalışma, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede (CSCL) pedagojik bir ajan (PA) tarafından grup ... -
Cyberloafing in IT classrooms: exploring the role of the psycho-social environment in the classroom, attitude to computers and computing courses, motivation and learning strategies
(Springer, 2018)Bilişim Teknolojileri Sınıflarında Siber Aylaklık: Sınıfta Psiko-Sosyal Ortamın Rolünü Keşfetmek, Bilgisayar ve Bilgisayar Derslerine Yönelik Tutum, Motivasyon ve Öğrenme Stratejileri Özet: Bu çalışmanın amacı Bilgi ... -
Assigned roles as a structuring tool in online discussion groups: comparison of transactional distance and knowledge sharing behaviors
(Sage, 2019)Çevrimiçi Tartışma Gruplarında Yapılandırma Aracı Olarak Rol Atama: İşlem Mesafesi ve Bilgi Paylaşımı Davranışlarının Karşılaştırılması Özet: Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi tartışma gruplarına katılımcılara işlemsel ... -
Impact of pedagogic agent-mediated metacognitive support towards increasing task and group awareness in CSCL
(Elsevier, 2019)Pedagojik Ajan Aracılı Üstbilişsel Desteğin CSCL'de Görev ve Grup Bilincinin Artırılmasına Etkisi Özet: Bugün, 21. yüzyıl öğrencilerinin sahip olması gereken bilgi ve becerileri göz önünde bulundurarak, bilgisayar ... -
The impact of feedback form on transactional distance and ritical thinking skills in online discussions
(Taylor & Francis, 2019)Çevrimiçi Tartışmalarda Geri Bildirim Şeklinin İşlemsel Mesafe ve Eleştirel Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi Özet: Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi işbirliği tartışmalarında öğrencilerin geri bildirim biçimlerinin (metin ... -
Examining the relationship between digital game preferences and computational thinking skills
(Contemporary Educational Technology, 2017)Bu araştırmanın amacı, orta öğretim öğrencileri arasındaki bilgi işlemsel düşünme becerilerinin, oynadıkları dijital oyunların türüne göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmanın katılımcılarını, ... -
A review on the opinions of teachers about the development of computational thinking skills in K-12
(IGI Global, 2018)Bu çalışmanın amacı, farklı branşlardan öğretmenlerin bilgi işlemsel düşünme becerilerinin tanımı hakkındaki görüşlerini yansıtarak, bu becerinin kazandırılması konusunda hangi yöntem ve araçların nasıl kullanılması ... -
Self-directed learning with technology and academic motivation as predictors of tablet pc acceptanc
(IGI Global, 2018)Bu araştırmada, her öğrenciye bir tablet bilgisayar verilerek öğrencilerin sınıf içi ve sınıf dışı öğrenme süreçlerinin desteklenmeye çalışıldığı bir lisedeki öğrencilerin tablet bilgisayar kabul durumları üzerinde, teknoloji ... -
Bütünleşik fen teknoloji mühendislik matematik (stem) eğitimi: ilkokul ve ortaokullar için yansımaları
(Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 2015)Teknoloji ve mühendislik bulunduğumuz yüzyılda ülkelerin gelişmesinde ve kalkınmasında önemli bir yere sahip olmakla beraber, sürdürülebilir ekonomik kalkınmanın lokomotifleri olarak görülmektedir. Bundan dolayıdır ki, ...