Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKasapoğlu, Cihangir
dc.date.accessioned2021-10-22T07:10:21Z
dc.date.available2021-10-22T07:10:21Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationKasapoğlu, C. (2008). “Kriz İletişiminde Reklamın Kullanı-mı ve 2006 Yılı Kuş Gribi Krizi Örneği.” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sos-yal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Anabilim Dalı Rek-lamcılık ve Tanıtım Bilim Dalı.tr_TR
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=RZJRUPCXaXMNCgAgFvDOrw&no=IC7tI0XQHLJc2SNvsfR2pg
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6673
dc.description.abstractBu araştırmada kriz iletişiminde reklamın kullanım yöntemlerinin belirlenmesi ve 2006 yılında ortaya çıkan ?kuş gribi krizi?nde kullanılan kriz reklamı uygulamalarının iletişim etkinliğinin ölçümlenmesi amaçlanmaktadır.İlk bölümde kriz kavramının tanımları, kullanıldığı alanları, krizi ortaya çıkaran faktörleri, kriz iletişimi ve kriz yönetimi, kriz iletişiminde reklamın kullanımı ve kullanım şekilleri incelenmiştir. İkinci bölümde 2006 kuş gribi krizinin ortaya çıkışı, Sağlıklı Tavuk Bilgi Platformunun ve beyaz et üreticilerinin uyguladığı kriz reklamı uygulamaları açıklanmıştır. Bunun yanı sıra kriz ile ilgili kamuoyu ve basında oluşan görüşler de ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise uygulanan anket çalışması ile 2006 kuş gribi krizinde uygulanan kriz reklamlarının iletişim etkinliği araştırılmıştır. Bu araştırmalara göre 2006 kuş gribi krizinde uygulanan reklamların hedef kitlenin markalı beyaz et ürünlerine karşı tutumlarını olumlu yönde etkilediği fakat davranışları etkilemediği tespit edilmiştir. Örgütlerin kiz öncesinde yaptığı markalaşma çalışmalarının krizi daha düşük şiddette yaşamalarını sağladığı ve krizi fırsata çevirmelerinde kolaylaştırıcı bir etken olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: kriz, kriz iletişimi, kriz reklamı, kuş gribtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherMarmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectCommunicable diseasestr_TR
dc.subjectKriz iletişimitr_TR
dc.subjectCrisis communicationtr_TR
dc.subjectKriz yönetimitr_TR
dc.subjectCrisis managementtr_TR
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingtr_TR
dc.subjectKriztr_TR
dc.subjectCrisistr_TR
dc.titleKriz iletişiminde reklamın kullanımı ve 2006 yılı kuş gribi krizi örneğitr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Bartın Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-7664-5927tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster