Bandırma ve çevresi marka imajının oluşumuna yönelik yol haritası
Özet
Kentler ürünler, kurumlar, örgütler gibi markalaşmaya gereksinimi olan alanlardır. Kent imajının oluşumu
için pazarlama iletişimi tekniklerinin geleneksel tekniklerden farklı bir yapısı bulunmaktadır. Kavaratzis
(2004)’e göre kent imajı birincil, ikincil ve üçüncül yollarla oluşmaktadır. Birincil iletişim kentin mimari
tasarımının, görsel dokusunun, peyzajının, altyapısının, yönetim yapısının ve kent davranışının verdiği mesajlar doğrultusunda oluşan imajdır. İkincil iletişim kent yönetiminin reklamcılık, halkla ilişkiler, grafik tasarım, logo kullanımı gibi bilinen pazarlama iletişimi uygulamaları yoluyla gerçekleşen ve biçimsel olarak yapılan iletişimdir. Üçüncül iletişim ise ağızdan ağıza iletişim yoluyla kent markası imajının hedef kitleyle buluşmasıdır. Gerçekleştirilen bütün bu iletişim faaliyetlerinin bir bütünlük ve tutarlılık içerisinde hedef kitleye ulaştırılmasının hedef kitle zihninde marka imajı oluşumu açısından olumlu bir etki yarattığı görülmektedir. Bu mesaj bütünlüğünün sağlanması için pazarlama iletişimi faaliyetlerinin tek bir birimden yönetilmesi kent için oluşturulacak markalaşma stratejilerinin etkin sonuçlar elde etmesinde önemli bir faktördür. Kentin pazarlanma faaliyetlerinin bir birim tarafından yürütülmesinin Avrupa’nın birçok şehrinde uygulandığı ve başarılı sonuçlar elde edildiği görülmektedir. Bu çalışma kapsamında birincil, ikincil ve üçüncül iletişim doğrultusunda Bandırma ve çevresinin marka imajı incelenmiş, Türkiye’den ve Dünya’dan kent markası iletişimi ile ilgili örnek olaylar doğrultusunda Bandırma ve çevresine yönelik kent markası imajının oluşumu için bir yol haritası oluşturulması amaçlanmaktadır.