Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKasapoğlu, Cihangir
dc.date.accessioned2022-03-01T07:12:57Z
dc.date.available2022-03-01T07:12:57Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationKasapoğlu, C. (2018). Bandırma ve Çevresi Marka İmajının Oluşumuna Yönelik Yol Haritası”. Uluslararası Bandırma ve Çevresi Sempozyumu Tam Metin Bildiriler Kitabı II. Ed.: Ahmet Aydın- Harun Yıldız vd. Bandırma: Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Yayınları.tr_TR
dc.identifier.isbn9786056905209
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6723
dc.description.abstractKentler ürünler, kurumlar, örgütler gibi markalaşmaya gereksinimi olan alanlardır. Kent imajının oluşumu için pazarlama iletişimi tekniklerinin geleneksel tekniklerden farklı bir yapısı bulunmaktadır. Kavaratzis (2004)’e göre kent imajı birincil, ikincil ve üçüncül yollarla oluşmaktadır. Birincil iletişim kentin mimari tasarımının, görsel dokusunun, peyzajının, altyapısının, yönetim yapısının ve kent davranışının verdiği mesajlar doğrultusunda oluşan imajdır. İkincil iletişim kent yönetiminin reklamcılık, halkla ilişkiler, grafik tasarım, logo kullanımı gibi bilinen pazarlama iletişimi uygulamaları yoluyla gerçekleşen ve biçimsel olarak yapılan iletişimdir. Üçüncül iletişim ise ağızdan ağıza iletişim yoluyla kent markası imajının hedef kitleyle buluşmasıdır. Gerçekleştirilen bütün bu iletişim faaliyetlerinin bir bütünlük ve tutarlılık içerisinde hedef kitleye ulaştırılmasının hedef kitle zihninde marka imajı oluşumu açısından olumlu bir etki yarattığı görülmektedir. Bu mesaj bütünlüğünün sağlanması için pazarlama iletişimi faaliyetlerinin tek bir birimden yönetilmesi kent için oluşturulacak markalaşma stratejilerinin etkin sonuçlar elde etmesinde önemli bir faktördür. Kentin pazarlanma faaliyetlerinin bir birim tarafından yürütülmesinin Avrupa’nın birçok şehrinde uygulandığı ve başarılı sonuçlar elde edildiği görülmektedir. Bu çalışma kapsamında birincil, ikincil ve üçüncül iletişim doğrultusunda Bandırma ve çevresinin marka imajı incelenmiş, Türkiye’den ve Dünya’dan kent markası iletişimi ile ilgili örnek olaylar doğrultusunda Bandırma ve çevresine yönelik kent markası imajının oluşumu için bir yol haritası oluşturulması amaçlanmaktadır.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBandırma Onyedi Eylül Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKent pazarlamasıtr_TR
dc.subjectKentler ve markalaşmatr_TR
dc.subjectBandırmatr_TR
dc.subjectDestinasyon pazarlamasıtr_TR
dc.subjectMarketing destinationtr_TR
dc.subjectBrandingtr_TR
dc.subjectDestination marketingtr_TR
dc.titleBandırma ve çevresi marka imajının oluşumuna yönelik yol haritasıtr_TR
dc.typeconferenceObjecttr_TR
dc.relation.journalUluslararası Bandırma Ve Çevresi Sempozyumutr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Bartın Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-7664-5927tr_TR
dc.identifier.startpage378tr_TR
dc.identifier.endpage394tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster