Güncel Gönderiler: Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Toplam kayıt 117, listelenen: 81-100
-
Taslak sosyal bilgiler öğretim programına yönelik yapısal bir değerlendirme
(Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği, 2017)Bu çalışmada, 2017 taslak sosyal bilgiler öğretimi programının 2004 ve 2015 sosyal bilgiler öğretim programları ile karşılıklı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel betimsel araştırma yaklaşımına dayalı olarak ... -
2015 ve 2017 sosyal bilgiler öğretim programlarının somut olmayan kültürel miras unsurları açısından değerlendirilmesi
(2018)Somut olmayan kültürel miras, bir topluma kendini diğer toplumlardan ayıran özellikler kazandırmaktadır. Bu nedenle bu kültürün korunması ve geleceğe taşınabilmesi için ulusal veya uluslararası anlaşmalar yapılmaktadır. ... -
Türkiye’deki Suriyeli mültecilerin eğitimi: uygulamadan yansıyanlar
(2018)Günümüz dünyasının en önemli sorunlarından biri savaşlar ve savaşların kaçınılmaz sonuçları arasında yer alan mültecilik sorunudur. Türkiye, sahip olduğu coğrafi konumdan ötürü dünyada en çok mülteci nüfusu barındıran ... -
Eşitlik kavramı bağlamında yeni sosyal bilgiler öğretim programlarının incelenmesi
(Kıbrıs Eğitim Araştırmaları Birliği, 2017)Geçmişten günümüze insanların uğrunda en çok mücadele verdiği kavramlardan biri eşitlik kavramıdır. Sosyolojik anlamda eşitlik, bedensel ve ruhsal farklılıkları ne olursa olsun bireyler arasında sosyal ve siyasal haklar ... -
The opinions of the local people of Hacıbektaş town about cultural tourism and Hacı Bektaş Veli
(2017)The Turkish philosopher Hacı Bektaş Veli who lived in 13th century in Sulucakarahöyük village of Nevşehir province assumed a very important role in the foundation of the Ottoman Empire and Turkification of Anatolia. The ... -
Kırsal alanda yaşayanların somut olmayan kültürel miras aktarımına ilişkin bir inceleme: Bartın örneği
(Uluslararası Bilim Kültür ve Spor Derneği, 2018)Kültürel miras, birey lerin y üzy ıllarca insanlık y ararı için ürettiği ve geliştirdiği madd i ve manevi her türlü olguy u kap sar. Bu y önüy le kültürel miras insan zekâsının b ir göstergesi say ılabilir. Top lumların ... -
Türkiye'de somut olmayan kültürel miras ve bunun sosyal bilgiler ders kitaplarına yansıması
(Anı Yayıncılık, 2016)Eğitimin temel amaçlarından birisi de Millî Eğitim Temel Kanunu 2. Maddesinde belirtildiği üzere ‘’… Türk Milletinin milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren…’’ bireyler ... -
Süreç odaklı yazma yaklaşımlarının yazma başarısına etkisi: bir meta analiz
(Çukurova Üniversitesi, 2017)The aim of this study is to identify -by merging the results of a large number of studies conducted in related literature review- at which level “writing as a process” approach affects students’ writing success. Additionally, ... -
Kelime öğretim yöntemlerinin kelime hazinesinin gelişimindeki etkisinin karşılaştırılması: meta analitik bir değerlendirme
(2017-07-29)Eğitim araştırmalarındaki en eski alanlardan biri olan kelime öğretiminin, bireylerin anlama ve anlatma becerilerinin yanında sosyal ve iletişimsel becerilerinin de gelişimine katkı sağlayan bir etkinlik alanı olduğu kabul ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının medya okuryazarlığı dersine yönelik görüşleri
(2016)Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültesinde öğrenim gören Türkçe öğretmeni adaylarının “Medya Okuryazarlığı” dersine yönelik görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması ile desenlenen araştırmanın ... -
Hikâye edici metin yapısı öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin yazma kaygılarına etkisi
(2016)Bu araştırmanın amacı hikâye edici metin yapıları öğretiminin öğrencilerin yazma kaygı düzeylerine olan etkisini belirlemektir. Ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı araştırmanın ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının sınıf yönetimine ilişkin görüşleri
(Mustafa Kemal Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın amacı, “öğretmen nitelikleri, sorunlar, sorunların çözümünde kullanılan stratejiler, beceri kazandırmada yapılması gerekenler, iletişim ve zaman kullanımı” gibi farklı boyutlarda Türkçe öğretmeni adaylarının ... -
Konuşma dili ve yazı dili etkileşimi
(Bartın Üniversitesi, 2012)Türkçede seslerle harfler arasındaki ilişki, Türkçenin büyük oranda yazıldığı gibi okunan ve okunduğu gibi yazılan bir dil olması sonucunu doğurmaktadır. Bu ilişki, konuşma ve yazma arasında bire bir uygulanamamaktadır. ... -
Türkçe dersi öğretim programındaki ara disiplin alan kazanımlarına ilişkin bir araştırma
(2014)Bu çalışmada, genel olarak disiplinler arası yaklaşımın ve ara disiplinin tanıtılması, ara disiplin alan kazanımlarının birtakım ölçütlere göre analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Milli Eğitim Bakanlığı 6, 7 ve 8. ... -
Grafik örgütleyicilerin dil öğretme ve öğrenme alanlarındaki başarıya etkisi: bir meta analiz çalışması
(2017-07-06)Bu araştırmanın amacı, grafik örgütleyicilerin dil öğretme ve öğrenme alanlarında geleneksel tekniklere göre öğrenci başarısı üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığını incelemektir. Bu doğrultuda söz konusu alanda ... -
Mehmet Âkif’in Safahat adlı eserinde yer alan şiirlerin çocuk edebiyatı ölçütlerine göre hikâyeleştirilmesi
(2016)Çocuklara yönelik olarak hazırlanan kitaplarda; duygu, düşünce, hayal ve olaylar, çocuksu bir dille ve duyarlılıkla, daha basit bir kurgu çerçevesinde eğitsel amaç güdülerek yazılmaktadır. Son yıllarda, yetişkin edebiyatının ... -
Öğretmen adaylarının yazma eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(2018)Bu çalışmada öğretmen adaylarının yazma eğilimlerinin hangi yönde olduğu ve bu eğilimlerin bölüm ve cinsiyet değişkenlerine göre farklılaşma durumu araştırılmıştır. Bunun yanında öğretmen adaylarının anne-baba eğitim ... -
Yazma eğilimi ölçeği’nin eğitim fakültesi bölümleri değişkenine göre ölçme eşdeğerliğinin belirlenmesi
(2018)Bu araştırmanın amacı, Piaza ve Siebert (2008) tarafından geliştirilen ve Türk kültürüne uyarlaması İşeri ve Ünal (2010) tarafından yapılan Yazma Eğilimi Ölçeği’nin öğretmen adayları örnekleminde bölüm değişkenine göre ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının bilgi bilim inançları üzerine bir araştırma
(2017)İnsanların bilimsel bilginin doğasına, yapısına, bu bilginin nasıl oluşturulduğuna veya geliştirildiğine dair inanışları bilgi bilim inançlarını oluşturmaktadır. Bireysel ve toplumsal kaynaklı olabilen bu inançlar kişiden ... -
Etkili konuşma öz yeterlik ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması
(2017)Öğretmenlerin bildiklerini aktarmada, öğrencilerine rehberlik etmede en önemli rolü iletişim oluşturmaktadır. İletişimin temelinde ise etkili ve güzel konuşma vardır. Bu nedenle öğretmen adaylarına güzel, doğru ve etkili ...